دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حرم مطهر رضوی

حوزه/ معاون تبلیغات اسلامی حرم رضوی از گلباران حرم مطهر رضوی در شب میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد با اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با شب میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه پربرکت کرامت، آیین سنتی گلباران حرم مطهر با حضور بانوان زائر برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم گلباران حرم مطهر رضوی عصر پنج‌شنبه بیستم اردیبهشت ماه همزمان با شب میلاد حضرت معصومه(س) ساعت ۱۵ از میدان شهدا آغاز و به سمت حرم مطهر رضوی ادامه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد با اشاره به جزئیات این مراسم بیان کرد: در این مراسم، بانوان زائر و مجاور در حالی که شاخه‌های گل در دست دارند و زمزمه "یا حضرت معصومه" و یا "امام رضا" بر لب دارند، مسیر میدان شهدا تا حرم رضوی را طی می‌کنند و سپس با حضور در رواق امام خمینی(ره) در ویژه برنامه "دختران خورشید" که به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

وی درباره برنامه "دختران خورشید" توضیح داد: این برنامه از ساعت ۱۶:۳۰ با اهدای گل توسط نمایندگان بانوان اصناف به شرکت‌کنندگان و همخوانی قرآن توسط گروه همخوانی "اسماءالحسنی" آغاز می‌شود و سپس حاضران میهمان دکلمه‌خوانی مداح نوجوان، ریحانه اکابری خواهند شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اضافه کرد: در ادامه این برنامه، خانم فائزه عظیم‌زاده به ایراد سخنرانی پیرامون جایگاه حضرت معصومه(س) و ضرورت الگوپذیری دختران مسلمان از این بانوی باکرامت می‌پردازد و سپس حاضران میهمان اجرای قطعه‌ای هنری توسط گروه سرود دختران "رُمیصا" خواهند شد.

وی همچنین گفت: برگزاری مسابقه فرهنگی و اهدای جوایز متبرک و فرهنگی به برگزیدگان از دیگر برنامه‌های ویژه برنامه "دختران خورشید" است و در پایان این مراسم نیز حاضران از مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی مداح نام‌آشنای اهل بیت(ع)، احمد واعظی بهره‌مند خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha