دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: خادمی حضرت رضا(ع) تنها به لباس خادمی و حضور در حرم مطهر منحصر نمی‌شود، بلکه تمام شئون زندگی خادمان بارگاه رضوی باید امام رضایی باشد، اینکه انسان بداند کجا هست، چه مسئولیت و جای گاهی دارد، بسیار با اهمیت و ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار خادمان و مبلغان آستان قدس رضوی که در قالب طرح زیر سایه خورشید به استان سفر کرده‌اند، با تبریک روز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار داشت: طبق نصّ صریح اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، حضرت معصومه(س) بعد از حضرت زهرا(س)، دومین بانویی می‌باشند که دارای مقام شفاعت گسترده و جهانشمول هستند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به فضائل متعدد حضرت معصومه(س)، افزود: این فضائل باعث شده تا روز ولادت آن حضرت به‌عنوان روز دختر تعیین شود، روز دختر بهانه‌ای است برای پاسداشت جایگاه والا و مقام دختران.

وی با اشاره به درس‌هایی که می‌توان از سبک زندگی امام رضا(ع) آموخت، گفت: تبسم و لبخند باید در جامعه همگانی باشد و با همدیگر خوش رو و مهربان باشیم و نباید جامعه به‌سمت پرخاشگری و عصبانیت برود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، خواستار ترویج عملی فرهنگ رضوی توسط خدام امام رضا(ع) شد و گفت: خادمی حضرت رضا(ع) تنها به لباس خادمی و حضور در حرم مطهر منحصر نمی‌شود، بلکه تمام شئون زندگی خادمان بارگاه رضوی باید امام رضایی باشد، اینکه انسان بداند کجا هست، چه مسئولیت و جای گاهی دارد، بسیار با اهمیت و ارزشمند است.

وی ابراز کرد: رفتار، گفتار، منش، معاشرت و زندگی خادم باید رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد، به‌طوری که رضایت و خشنودی حضرت رضا(ع) را بدنبال داشته باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha