دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
کرمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان از برگزاری نمایشگاه آئین هیأت‌داری و مجلس‌داری در نگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، رحمان جلالی طی سخنانی در نشست کمیته فرهنگی، اجتماعی و امنیتی مربوط به برگزاری اجلاسیه پیر غلامان حسینی به میزبانی کرمان با اشاره به این که این اجلاس به دنبال تکریم و تعظیم جایگاه مداحان، خدام و ذاکران اباعبدالله‌الحسین (ع) است، اظهار داشت: از جمله برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده برای اجلاسیه پیر غلامان، معرفی آداب و رسوم کرمان در عزاداری‌ها و خدمت در مجالس امام حسین (ع) است.

وی همچنین تشکیل پنل‌های تخصصی مداحی، استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها و معرفی رویدادها و سنت‌های خوب مداحی، جمع‌آوری کارهای علمی و تاریخی و برپایی نمایشگاه‌های مرتبط را مورد تاکید قرار داد و افزود: نمایشگاه آئین هیات‌داری و مجلس‌داری در نگاه شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های مهم این اجلاسیه است.

گفتنی است در این نشست همچنین به مواردی همچون برگزاری نشست‌های پیر غلامان استان کرمان، اجرای کار هنری نمایشی متناسب با اجلاسیه، پرداختن به نقش هیأت‌ها، مداحان و پیر غلامان در انقلاب اسلامی، بزرگداشت درگذشتگان پیشکسوت هیأت‌های مذهبی و مداحی، یادواره‌های محلی و خانگی، اجلاس ویژه جوانان، جوانان و بانوان مداح و ذاکر امام حسین (ع) اشاره شد.

لازم به ذکر است که بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیر غلامان حسینی، تیر ماه امسال به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha