یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
سید حسن ربانی

حوزه/ حضور روحانیت در جامعه، حضوری راهبردی است، چون تا وقتی مردم متدین باشند، پای نظام می‌ایستند و اگر عقبه دینی مردم ضعیف شود، این ارتباط ضعیف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی، دوشنبه شب در دیدار با آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: مدیران ارشد مرکز خدمات با حضور در استان ها و مدارس علمیه، با مشکلات طلاب سراسر کشور آشنا می شوند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه ادامه داد: در این سفرها، مدارس علمیه استان مورد بازدید قرار می‌گیرند و این ارتباط نزدیک کمک می‌کند که مرکز خدمات از نزدیک با مشکلات طلاب آشنا شود و طلاب نیز  از خدمات این مرکز اطلاع یابند. وی اضافه کرد: جنبه‌های عاطفی‌ که در سفرهای استانی ایجاد می‌شود، انرژی و انگیزه‌های خوبی را در طلاب به وجود می‌آورد و فرصت مناسبی است که با این دید و بازدیدها، شناخت بهتری از نیازمندی‌های طلاب داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: مرکز خدمات با رویکرد علمی کار خود را دنبال می‌کند و بنا دارد خدماتش هدفمند با اهداف حوزه باشد و خود را از آنچه مؤسسات خدماتی دیگر ارائه می‌کنند،متمایز کند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع مرکز خدمات با اعتقاد به اینکه ماموریتش ویژه است می بایست به روحانیت متناسب با رسالت و ماموریت های آنان، خدمت رسانی کند

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه بیان کرد: ارائه خدمات به صورت هدفمند نیازمند آن است که مرکز خدمات، ارتباط تنگاتنگی با مدیران حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی داشته باشد تا به رسالت خود عمل کند.

وی با اشاره به این که دیانت مردم به روحانیت بستگی دارد و مردم دین و ایمان خود را از روحانیت می‌گیرند، گفت: حضور روحانیت در جامعه، حضوری راهبردی است، چون تا وقتی مردم متدین باشند، پای نظام می‌ایستند و اگر عقبه دینی مردم ضعیف شود، این ارتباط ضعیف می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی عنوان کرد: دشمن پی برده که تا این عقبه پابرجا باشد و روحانیون در صحنه حضور داشته باشند، مردم سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

وی بیان کرد: قشری که می‌تواند در ارتقای دینی مردم موثر باشد، روحانیت است و طبعا می‌بایست از آنان، متناسب با این نقش راهبردی حمایت‌های مناسبی صورت گیرد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه به دلایل مختلفی از ابتدای پیروزی انقلاب به روحانیت متناسب با زی طلبگی‌اش خدمات ارائه نشده است، گفت: بحمدالله یکی از اقدامات مقام معظم رهبری ایجاد مجموعه مرکز خدمات است که به برکت این مرکز، تلاش های بسیاری برای رفع دغدغه‌های طلاب و روحانیون صورت گرفته، اگرچه هنوز تا حد زندگی زاهدانه و معقولانه طلاب فاصله داریم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه ارائه خدمات به طلاب و روحانیون نیازمند همکاری و تعامل تمامی مراکز حوزوی است، گفت: اگر این همدلی و همراهی بین مراکز حوزوی نباشد نمی‌توانیم به درستی به کار خود ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم قبل از اینکه طلاب نیازمندی‌های خود را به ما بگویند ما به سراغ آنها برویم و دستیابی به این هدف، ارتباط خوب دو مرکز را می‌طلبد، البته این ارتباط به خوبی در کاشان وجود دارد، ولی باید تقویت شود.

انتهای پیام/313/30

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha