جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
آیت الله عبدالنبی نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر این که در اسلام زیر بار زور رفتن معنا ندارد، گفت: دوران دفاع مقدس نماد عزت و اقتدار اسلام و پیروان مکتب ولایت و دانشگاه بزرگ انسان سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در دیدار فرمانده و پرسنل  پادگان شهید کبریایی آران وبیدگل به مناسبت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه دوران دفاع مقدس، تلخی و شیرینی هایی را برای رزمندگان به همراه داشت، گفت: این دوران نماد عزت و اقتدار اسلام و پیروان مکتب ولایت و  دانشگاه بزرگ انسان سازی است.

امام جمعه کاشان افزود: دوران دفاع مقدس ثابت کرد علی رغم  هجمه های فراوانی که مدعیان و مستکبرین بر کشورمان وارد کردند، مکتب اهل بیت (ع) در برابر زورگویان تسلیم نشد، بلکه یادگاران دفاع مقدس با فداکاری و ایثار حماسه آفریدند.

وی، پیروزی رزمندگان دوران دفاع مقدس را به هیچ زبان، قلم، هنر و بیانی قابل ترسیم ندانست و افزود: حماسه هایی که رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس آفریدند با هیچ ابزار شنیداری و دیداری قابل بیان نیست .

عضو خبرگان رهبری، به فلسفه وجودی آفرینش اشاره کرد و ادامه داد: خداوند انسان را آفرید به او عقل، شعور، حافظه، بینایی، بصیرت، شنوایی، علم و آگاهی داد تا با حقیقت اصلی هستی آشنا شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه جنگ حق و باطل از آغاز آفرینش بوده است، گفت: اگر کسی تصور کند که در روزگاران پیشین، جنگ، تهاجم و درگیری نبوده، خطاست، مگر زمانی که حضرت مهدی (عج) به اذن پروردگار ظهور کند.

آیت الله نمازی بر ضرورت آمادگی کامل نیروهای مسلح در دفاع از کشور تاکید کرد و افزود: رزمندگان اسلام باید لحظه، لحظه به پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات نظامی در راستای مقابله با تهدیدات دشمنان مجهز شوند.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: در عصر غیبت جهاد تهاجمی نداریم، بلکه جهاد دفاعی به دلیل این که یک امر عقلی است، داریم.

وی به برخوردهای دوگانه مدعیان حقوق بشر و مستکبرین با خلع سلاح هسته ای، گفت: چه کسی  این حق را به رژیم صهیونیستی داده که 200  کلاهک اتمی داشته باشد و یا کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، هند و پاکستان باید به این سلاح مجهز باشند و اهداف خودشان را تحمیل کنند، آیا این زورگویی نیست ؟

آیت الله نمازی در پایان، دفاع را یک عمل فطری دانست و اظهار کرد: در مکتب اسلام زیر بار زور رفتن معنا ندارد و باید در مقابل ظلم و ستم یزدیان ایستاد و تسلیم نشد.

آمادگی کامل نیروهای مسلح

درابتدای این دیدار، سرهنگ مصطفی زاده، فرمانده پادگان شهید کبریایی آران وبیدگل با با ارائه گزارشی از برنامه های این یگان در هفته دفاع مقدس، از آمادگی کامل نیروهای مسلح برای مقابله با دشمنان و کسانی که چشم طمع به نظام و ارزش های اسلامی دارند، خبر داد و گفت: به هیچ متجاوزی اجازه نخواهیم داد کوچکترین چشم طمعی به کشورمان داشته باشند .


انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha