یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نشست سران ساز مان همکاری اسلامی

اسحاق دار ،وزیر امور خارجۀ پاکستان، روز یکشنبه در حاشیۀ نشست سران سازمان همکاری اسلامی، ضمن ابراز نگرانی عمیق از حملۀ وحشیانه رژیم صهیونیست به فلسطین، به ایجاد کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، اسحاق دار، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان، روز یکشنبه در حاشیۀ نشست سران سازمان همکاری اسلامی، نگرانی عمیق این کشور را از تداوم حملۀ بی‌امان و وحشیانۀ رژیم صهیونیست علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری ابراز کرد.

در حالی‌که نسل‌کشی کشی مردم فلسطین و جنایات نظامیان رژیم صهیونیست ادامه دارد، وی از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست تا برای آتش‌بس فوری و بدون قیدوشرط و کمک‌های بشردوستانۀ پیوسته به فلسطینیان که در محاصره هستند همکاری کنند.

سفیر پاکستان در پانزدهمین کنفرانس سران سازمان همکاری اسلامی در پایتخت گامبیا، بانجول، بر حمایت پاکستان از پذیرش و عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و همچنین ازسرگیری روند صلح برای تحقّق چارۀ دوکشوری و ایجاد یک کشور پایدار، پیوسته و مستقلِ فلسطین براساس مرزهای قبل ازسال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از حمایت اصولی سازمان همکاری اسلامی از موضوع کشمیر، از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست تا از نفوذ خود برای حل فوری مناقشه جامووکشمیر، طبق قطعنامه های مربوطۀ شورای امنیت سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی، استفاده کنند.

او درادامه با محکوم کردن روند فزایندۀ اسلام‌هراسی و تبعیض علیه مسلمانان در نقاط مختلف جهان، از سازمان همکاری اسلامی خواست تا استراتژی مشترکی را برای همکاری با پلتفرم های رسانه های اجتماعی جهان در راستای اعمال سیاست های تنظیم محتوا جهت مقابله با محتواهای توهین به مقدسات، ضداسلامی و اسلام‌هراسانه تدوین کند.

گفتنی است نشست سران همکاری اسلامی از شنبه در بانجول، پایتخت گامبیا، برگزار شده و امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجۀ ایران، هم در این نشست حضور دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha