یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر/ حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در خبرگزاری حوزه

بهرامی از برگزاری همایش مبلغان بشر دوستی با حضور ۱۰۰۰ نفر از طلاب فعال در حوزه فعالیت‌های هلال احمر خبر داد و اعلام کرد: این همایش ۲۳ اردیبهشت در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم به همراه معاونان امور جوانان و داوطلبان این جمعیت، در نشستی با مسئولان خبرگزاری حوزه، قم را شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان اعلام کرد و گفت: طی سال گذشته افزون بر ۳۸ هزار نفر حادثه‌دیده در حوادث مختلف از خدمات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر قم بهره‌مند شدند.

ببینید:

تصاویر حضور مدیرعامل و معاونان هلال احمر استان قم در خبرگزاری حوزه

فعالیت ۲۱ کانون هلال در مدارس علمیه قم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به توافقنامه بین جمعیت هلال‌احمر و حوزه های علمیه و همکاری طلاب جهادی با این با این جمعیت، از آموزش ۱۸۰۰ طلبه امدادگر در سال ۱۴۰۲ و فعالیت ۲۱ کانون هلال در مدارس علمیه استان قم خبر داد.

وی، تعامل و همکاری حوزه علمیه با هلال احمر را کاربردی و مهم توصیف کرد و گفت: دوره مربیان امدادی ویژه طلاب برگزار خواهد شد.

همایش مبلغان بشر دوستی با حضور ۱۰۰۰ طلبه

بهرامی از برگزاری همایش مبلغان بشر دوستی با حضور ۱۰۰۰ نفر از طلاب فعال در حوزه فعالیت های هلال احمر خبر داد و اعلام کرد: این همایش ۲۳ اردیبهشت ساعت ۱۶ عصر در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار می شود.

وی، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور، خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا(س)، نماینده ولی فقیه در هلال احمر و ... را از سخنرانان همایش مبلغان بشر دوستی اعلام کرد.

آموزش کمک های اولیه به ۱۵ هزار نفر در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در ادامه به فعالیت‌های آموزشی این جمعیت اشاره کرد و افزود: ۱۵ هزار نفر از مردم استان در سال ۱۴۰۲ آموزش کمک‌های اولیه را فرا گرفتند.

وی، خدمت رسانی و کمک به مردم را رسالت و مأموریت اصلی و مهم جمعیت هلال احمر اعلام کرد و با ارائه آماری در این زمینه گفت: سال گذشته داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم ۵۲ هزار نفر روز به مردم کمک کردند.

خدمت ماندگار با راه اندازی بانک تجهیزات پزشکی رایگان و امانی

بهرامی در ادامه از راه‌اندازی بانک تجهیزات پزشکی رایگان و امانی خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۶ هزار نفر از مردم استان قم به این بانک مراجعه کرده و تجهیزات پزشکی مورد نیار را به صورت رایگان و امانی دریافت و استفاده کردند.

خدمت رسانی به ۲ هزار بیمار خاص

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ۲ هزار بیمار خاص در این جمعیت پرونده دارند و علاوه بر کمک های دارویی و درمانی، ۶۷۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی در سال گذشته به آنان و خانواده های محروم اعطا شده است.

بهرامی در پایان از اجرای ۲۵ برنامه در هفته هلال احمر در استان قم خبر داد و به گفته او از این تعداد ۲ برنامه به صورت ملی برگزار می شود.

همایش "مبلغان هم‌یار هلال احمر" در قم برگزار می شود / آموزش ۱۸۰۰ طلبه امدادگر در سال ۱۴۰۲

تاکید بر حفظ و تقویت اعتماد مردم به هلال احمر

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد میرغیاثی ناظر علمی مجموعه رسانه‌ای حوزه های علمیه نیز در این نشست بر حفظ و تقویت اعتماد مردم به هلال احمر به عنوان بزرگترین سرمایه این نهاد تاکید کرد.

وی، مشارکت مردم در برنامه های هلال احمر را مهم خواند و گفت: از ظرفیت داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر در طول سال استفاده شود تا آنان انگیزه لازم را برای ادامه همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین میرغیاثی با اشاره به ضرورت معرفی فعالیت های هلال احمر در فضای مجازی، تصریح کرد: مراقب شایعات باشید و مردم را با فعالیت هایی که انجام می دهید آشنا کنید.

رسانه رسمی حوزه هم‌یار جمعیت هلال احمر است

در ادامه، حسن صدرایی عارف مدیر خبر و اطلاع رسانی مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای حوزه، خطاب به مسئولان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: رسانه رسمی حوزه را هم‌یار جمعیت هلال احمر بدانید.

وی با اشاره به همکاری طلاب جهادی با جمعیت هلال احمر به ویژه در بحران ها و حوادث غیرمترقبه، معرفی فعالیت‌های آنان را یکی از عرصه‌های همکاری مشترک اعلام کرد.

گفتنی است، از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده‌است.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha