یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر/ اولین گردهمایی مربیان ومبلغین طرح انسان مسئول در ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام جمشیدی گفت: به ما این فرصت داده شده تا با انجام امر به معروف و نهی از منکر، به تحقق جامعه‌ای پویا، اخلاقی و پر از انسجام کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام جمشیدی امروز در اولین گردهمایی مربیان و مبلغین طرح انسان مسئول که در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) ارومیه برگزار شد، با معرفی کتاب‌هایی در مورد امر به معروف ونهی از منکر در اندیشه رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر، یکی از اصول اصلی اسلامی و انسانی است که به ترویج خوبی‌ها و پیشگیری از بدی‌ها می‌پردازد.

وی ادامه داد: به ما این فرصت داده شده تا با انجام امر به معروف و نهی از منکر، به تحقق جامعه‌ای پویا، اخلاقی و پر از انسجام کمک کنیم، این اصل اسلامی، ما را به پذیرش مسئولیت اجتماعی و فرهنگی تشویق می‌کند و می‌تواند به تحقق اهداف انسانی و اجتماعی ما کمک کند.

دبیر ستاد راهبری امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های علمیه خواهران، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر بر اساس اصول اخلاقی و انسانی اسلام استوار است.

وی تصریح کرد: برای این منظور، می‌توان تأکید کرد که مربیان و مبلغین به عنوان یک فرد مسلمان مسئولیت‌هایی دارد که باید به آن‌ها پایبند باشند و در بحث امر به معروف و نهی از منکر اصولی از جمله انطباق با اخلاق اسلامی در تمام اعمال و گفتارها، انتشار پیام‌های اسلامی بر اساس دلایل منطقی و منطبق بر موازین شرعی، احترام به دیگران و پذیرش تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی و استفاده از الفاظ تاثیر گذار مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha