یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/ امام جمعه شهرستان سنندج گفت: امروز شاهدیم که بیش از ۷ ماه از تجاوزگری صهیونیست‌ها علیه مردم بی دفاع غزه می‌گذرد و متاسفانه تاکنون مجامع جهانی و کشورهای اسلامی به جز ایران، یمن و تعداد کمی از کشورها در مقابل این ظلم تاریخی سکوت پیشه کرده‌اند که این مایه تاسف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، کنگره استانی بزرگداشت ماموستا ملاعبدالله باشماق امروز در شهرستان دهگلان برگزار شد.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه شهرستان سنندج در این کنگره در سخنانی گفت: کردستان به عنوان مهد علم و عرفان و همچنین وحدت مسلمین در کشور شناخته می‌شود که این بسیار ارزنده است.

این عالم اهل سنت عنوان داشت: کردستان با داشتن روحانیون و علمای اهل سنت و اهل تشیع نماد وحدت و برادری در کشور است و به عنوان الگوی اتحاد شناخته می‌شود.

نماینده مردم سنندج در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خوشبختانه در استان کردستان برادران اهل تشیع و اهل سنت یک زندگی خوب و شاد و برادرانه در کنار هم دارند که این موجب حسادت دشمنان وحدت شده است.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه و فلسطین، تاکید کرد: امروز شاهدیم که بیش از ۷ ماه از تجاوزگری صهیونیست‌ها علیه مردم بی دفاع غزه می‌گذرد و متاسفانه تاکنون مجامع جهانی و کشورهای اسلامی به جز ایران، یمن و تعدادی اندکی از کشورها در مقابل این ظلم تاریخی سکوت پیشه کرده‌اند که این مایه تاسف است.

امام جمعه شهرستان سنندج در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه خدمتگزاری و خدمت به مردم باید سرلوحه کار مسئولان و روحانیون باشد، عنوان کرد: مردم کردستان از ابتدای انقلاب تا به امروز فداکاری‌های بسیاری برای این نظام داشته اند و همچنان نیز در این مسیر حرکت خواهند داشت؛ بنابراین شایسته هر گونه خدمت می‌باشند.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: کردستان به عنوان مرکز طریقت و شریعت و همچنین فرهنگ و تمدن در کشور شناخته می‌شود و عالمان بزرگی در این دیار پرورش یافته اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha