یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
صمصامی

حوزه/ امام جمعه وحدتیه گفت: کاهش شدید نرخ رشد جمعیت و سقوط نرخ باروری در ایران اسلامی یکی از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی در طی چند سال اخیر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام ولی صمصامی امام جمعه وحدتیه در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز ملی جمعیت، اظهار داشت: کاهش شدید نرخ رشد جمعیت و سقوط نرخ باروری در ایران اسلامی یکی از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی در طی چند سال اخیر بوده است.

وی افزود: این دغدغه تا جایی هست که ایشان در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ابراز نگرانی از این موضوع فرمودند یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند تن او می‌لرزد این مسئله جمعیت است.

حجت الاسلام صمصامی بیان داشت: اقدام‌های گوناگون فرهنگی آموزشی رسانه‌ای اجتماعی اقتصادی که در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ در زمینه مهار رشد جمعیت در کشور صورت گرفت موجب ایجاد گفتمان ویژه در زمینه زاد و ولد در جامعه ما شد گفتمانی که به تدریج در سراسر کشور و در میان همه قشرهای شهری و روستایی مرفه مستمند تحصیل کرده و بی‌سواد مذهبی و غیر مذهبی نهادینه شد و این ذهنیت را در همه ایجاد کرد که داشتن بیش از دو یا سه فرزند ناهنجار و خلاف چهارچوب‌های پذیرفته شده اجتماعات و شد آنچه نباید می‌شد.

امام جمعه وحدتیه با گرامیداشت سوم خرداد روز مقاومت ایثار و پیروزی، گفت: حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخ ملت ایران می‌ماند و درس آموزی می‌کنند.

وی افزود: عظمت و تعالی معنوی این فتح تا آنجا بود که عارفی چون امام خمینی(ره) این فتح را از امور مافوق طبیعت و از عنایات ویژه خداوند متعال و تجلی همگانی توحید الهی دانسته است.

حجت الاسلام صمصامی بیان کرد: اصولاً هنر امام راحل(ره) همگانی کردن مکتب عرفان ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم و آموزش اصلی آن یعنی توحید افعالی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha