چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1152627
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
1

حوزه/ پخش زنده درس‌های قم (که از سال ۱۳۸۵ آغاز شده) همچنان با ابزارهای مدرسه فقاهت انجام می‌شود و کاربران می‌توانند با دریافت «نسخه موبایلی» مدرسه فقاهت، درس‌ها را از طریق «تلفن همراه» بشنوند و اگر اشکالی به ذهن‌شان رسید به صورت متنی بپرسند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پخش زنده درس‌های قم (که از سال ۱۳۸۵ آغاز شده) همچنان با ابزارهای مدرسه فقاهت انجام می‌شود و کاربران می‌توانند با دریافت «نسخه موبایلی» مدرسه فقاهت، درس‌ها را از طریق «تلفن همراه» بشنوند و اگر اشکالی به ذهن‌شان رسید به صورت متنی بپرسند. اگر سؤال در سطح جلسه باشد توسط طلبه‌ای که به عنوان «استادیار» در جلسه حضور دارد، پرسیده می‌شود. با این روش استاد می‌داند که سوال‌های این شخص، پرسش‌های کاربران اینترنتی است. از این طریق هم ارتباط زنده طلابی که خارج از مکان تدریس هستند، با استاد برقرار می‌گردد و هم روش جاری در حوزه‌ها حفظ می‌شود.

همزمان با درس‌های قم، تعدادی از درس‌های نجف نیز به صورت زنده پخش می‌گردد. پخش زنده درس‌های نجف، از سال ۱۳۸۹ انجام می‌شود.

در کنار پخش زنده درس‌ها، «صوت درس» ۲ ساعت بعد از اتمام درس و «تقریر» یک روز بعد بارگذاری می‌شود.

تقریرها توسط شاگردانی که فهم و قلم آنها مورد تایید استاد است نوشته و ارسال می‌شود.

تقریر برخی از درس‌های نجف ۶ ساعت بعد از اتمام درس، ارسال و بارگذاری می‌شود و اگر بتوان این روش را به سایر درس‌ها تعمیم داد، سایر طلاب می‌توانند به تقریر مذکور مراجعه و مشکلاتی که ممکن است در «فهم مطلب» وجود داشته باشد، را برطرف نمایند.

راهنمای پخش زنده در نشانی https://eshia.ir/Product/live/android قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد حسین محمدی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    موافق برنامه هستم
  • حسین IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    1 0
    طرح موفقیت استمرار داشته باشه.