سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: نقش مدیران  و اساتید مدارس علمیه در جذب و پذیرش طلاب بسیار خطیرمی باشد و در این موضوع باید دقت بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز به همراه معاونین ستادی با موضوع جذب طلاب جدید و در در جمع اساتید و کادر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان آوج گفت: در رابطه با موضوع جذب و پذیرش طلاب جدید در حوزه علمیه، آنچه مسلم است این است که جذب کیفی طلاب بسیارمهم وبا اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید در روند جذب و پذیرش متقاضیان ورود به مدارس علمیه، افرادی را جذب کنیم که پذیرش مأموریت‌های طلبگی را داشته باشند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین به ارتباط وتعا ملات بیشتر مدیران و مسؤولان آموزش مدارس علمیه با جامعه و اقشار مختلف مردم، اظهار کرد: ارتباط بیرونی مدیر و مسئول آموزش واساتید مدارس علمیه بر جذب کیفی طلاب به حوزه علمیه برکات فراوانی به همراه دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس ارتباطات بیرونی مدیران، اساتید و مسئولان مدارس علمیه بسیار مهم بوده و نباید از آن غافل شویم و نسبت به آن اهتمام لازم را نداشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: مدارس علمیه امام صادق(ع) ،شیخ الاسلام قزوین ،مدرسه صالحیه ،مولاوردیخان در زمینه جذب طلاب اقدامات خوبی را انجام داده اند که امیدواریم که این اقدامات تداوم داشته باشد تا در سال جاری طلاب مستعدی جذب شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی تصریح کرد: در این جا باید به عنوان خادم این مجموعه از تلاش‌های ارزشمند شما اساتید مدارس علمیه که به نوعی خط مقدم محسوب می‌شوید نهایت قدردانی را داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: موضوع جذب و پذیرش حوزه‌های علمیه از موضوعات مهمی است که تقویت آن نیازمند میدان داری شما مدیران و طلاب مدارس علمیه می‌باشد.

وی ادامه داد: در حوزه‌های علمیه ظرفیت بسیار بالایی از افراد حضور دارند که گستره شناخت این افراد نسبت به جامعه هدف، در شناسایی نخبگان و جذب آنها در حوزه‌های علمیه بسیار مؤثر است.

دبیرشورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: اگر حلقه زنجیره ورودی و خروجی حوزه‌های علمیه قطع گردد، خاستگاه فرهنگ دینی در جامعه که حوزه‌های علمیه است، تضعیف خواهد شد.

وی اظهار کرد: آمار تقریبی و نسبی در مورد جذب افراد داوطلب به حوزه‌های علمیه نشان می‌دهد آمادگی جذب چه در مرکز استان و چه در بخش‌های مختلف فراهم شده، از این رو امیدواریم با اتکا به ظرفیت‌های موجود و آمادگی‌های لازم، نتیجه خوبی نیز در این مسیر رقم بخورد.

وی با بیان اینکه در خصوص جذب طلاب در سال جدید از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد، اظهار کرد: از جمله این ظرفیت‌های مهم و تأثیرگذار، خود طلاب و روحانیونی هستند که توانمندی بالایی در شناسایی و جذب مخاطبین و داوطلبین حوزوی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: استفاده از روش‌های چهره به چهره برای جذب داوطلبین ورود به حوزه باید در صدر فعالیت‌های شما مدیران مدارس علمیه قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز طلاب بهترین رسانه برای جذب در حوزه علمیه می‌باشند و تلاش داشته باشید ابتکارات، ایده‌ها و برنامه‌های مختلف و متنوع برای این مسئله با همراهی دیگر طلاب داشته باشید.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین در پایان این جلسه یاد وخاطره امام جمعه فقید شهرستان آوج مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید ضیاالدین هاشمی را گرامی داشت.
انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha