جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله

حوزه/ شیخ علی دعموش، گفت: امروز تنها با تکیه بر ثبات و صلابت مقاومت در میدان و تمسک به شروط آن و مطالبات آن در مذاکرات می توان تجاوز اسرائیل را متوقف کرد، نه با تکیه بر دولت آمریکا.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه نماز جمعه که در مجتمع حضرت زینب (سلام الله علیها) در ضاحیه جنوبی بیروت ایراد شد، گفت: امروز تنها با تکیه بر ثبات و صلابت مقاومت در میدان و تمسک به شروط آن و مطالبات آن در مذاکرات می توان تجاوز اسرائیل را متوقف کرد، نه با تکیه بر دولت آمریکا.

وی افزود: هر چقدر هم که اختلاف بین دولت آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دشمن صهیونیستی بزرگ باشد، باز آمریکا شریک اصلی رژیم اسرائیل در این نبرد باقی می ماند.

شیخ دعموش تصریح کرد: آمریکا یک میانجی صادق و بی طرف نیست، بلکه کاملاً نسبت به رژیم اسرائیل گرایش دارد. آمریکا وقتی منافع اسرائیل ایجاب کند و برای این کار توجیهی بیابد، به آسانی از تعهدات و ضمانت های خود کناره گیری می کند.

عضو ارشد حزب الله در ادامه گفت: بنابراین، ما نباید روی فشار آمریکا و اختلاف آمریکایی و اسرائیلی حساب باز کنیم که بیشتر بحث بر سر اولویت هاست، نه بر سر اهداف نبرد.

وی بیان داشت: ما بعید نمی‌دانیم که عملیات رفح که آمریکایی‌ها وانمود می‌کنند مخالف آن هستند با هماهنگی رژیم اسرائیل برای تحت فشار قرار دادن مقاومت برای کنار گذاشتن برخی از شروط و خواسته‌های آن باشد که رژیم اسرائیل از آن ناراضی است.

شیخ دعموش تأکید کرد: امروز حقیقتی که همه باید اذعان کنند این است که "رژیم اسرائیل" شکست خورده و با آن همه کشورهای حامی و همدست و سازشکار شکست خوردند و این به دلیل استواری ملت فلسطین و صلابت مقاومت در میدان و خسارهایی است دشمن اسرائیلی به همراه آمریکایی‌ها تحت فشار عملیات مقاومت متحمل شدند.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله اشاره کرد: آنچه با وجود زخم ها، رنج ها، وسعت ویرانی ها و فداکاری های عظیم در حال رخ دادن است، پیروزی مقاومت و پیروزی محور مقاومتی است که غزه را تنها نگذاشته است و از همان روزهای اول جنگ، ابتکار عمل را برای حمایت از آن در تمام جبهه ها به دست گرفت.

وی در پایان گفت: دشمن هر چقدر هم بخواهد واقعیت های میدانی، برتری و توانایی مقاومت را نادیده بگیرد، هرگز نخواهد توانست شکست و ناکامی خود را پنهان کند یا درخشش پیروزی های مقاومت را کمرنگ نشان دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha