جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد قریشی،‌ امام جمعه موقت سبزوار و از اساتید برجسته حوزه، پس از ماه‌ها تحمل درد و رنج بیماری، روز گذشته در سن 77 سالگی به دیدار حق شتافت.

امام جمعه سبزوار درگفت‌وگو با سرویس  استان‌های مرکز  خبر حوزه،‌ گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی، از علمای برجسته سبزوار بود که فعالیت‌های زیادی در عرصه تبلیغ و نشر تعالیم اهل‌بیت(ع) انجام دادند و بیش از یک دهه امام جمعه موقت سبزوار بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی به فعالیت‌های تبليغی آن مرحوم اشاره کرد و گفت: مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در دوره طاغوت، به کاشان رفتند و فعالیت‌های تبلیغی فراوانی در این منطقه انجام دادند.

وی پیروی از ولایت فقیه را از ویژگی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی برشمرد و گفت: ایشان پیش  از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  به زادگاه خود در سبزوار بازگشت و همگام با  برنامه‌های انقلاب اسلامی، در خط امام(ره) فعالیت کرد.

امام  جمعه سبزوار با اشاره به این که ایشان از مدرسین حوزه علمیه سبزوار بود، اظهار داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی سال‌های متمادی در مدرسه علمیه اهل‌البیت (ع) سبزوار تدریس داشتند و در سال‌های اخیر، به مدرسه علمیه فخریه که قدمتی 900 ساله دارد، حضور یافتند و شاگردان بسیاری را با آموزه‌‌های دینی آشنا ساختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی همچنین یادآور شد: ایشان سال‌ها امام جماعت مسجد جامع سبزوار بود و با سخنرانی‌های خود مردم را ارشاد می‌کرد.

خاطرنشان می‌شود،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد قریشی در سال 1312 هجری شمسی در سبزوار دیده به جهان گشود و در نوجوانی به تحصیل علوم دینی همت گماشت و بعد از چند سال تحصیل در سبزوار، برای طی مدارج عالیه علمی عازم قم شدند و از محضر بزرگانی چون حضرت امام خمینی‌‌(ره) و علامه طباطبایی(ره) کسب فیض نمود. این عالم ربانی سرانجام در 15 ذیحجه 1431 پس  از ماه‌ها تحمل بیماری، دار فانی را وداع گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha