جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله فاضل استرآبادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین روحانی به تلاش های بی وقفه آیت الله فاضل(ره) در پرورش طلاب و گسترش حوزه علمیه اشاره کرد و گفت : آیت الله فاضل هیچ چیزی از مادیات دنیا را به ارث نگذاشت و تمام دارایی خود را در راه خدا برای تاسیس حوزه علمیه فیضیه مازندران و خدمت به مردم خرج کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، شامگاه پنج شنبه در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله محمد فاضل(ره) در حوزه علمیه فیضیه بابل با اشاره به این که حضور آیت الله فاضل در منطقه با خود رحمت به همراه داشت، گفت: ایشان همواره مأمن و پناهگاهی امن برای عموم مردم بودند.

وی با بیان این که آیت الله فاضل(ره) برای مردم منطقه همچون پدری معنوی بود، افزود: آیت الله فاضل همواره نقش هدایت گری مردم را عهده دار بودند و هیچ گاه از خدمت به مردم دریغ نمی کردند.

امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود به زندگی زاهدانه این عالم وارسته اشاره کرد و با بیان این که ساده زیستی یکی از ویژگی های بارز آیت الله فاضل بود، ادامه داد: همه عمر بابرکت آیت الله فاضل در راه خدمت به دین و مردم خلاصه شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که آیت الله فاضل همه عمر خود را همراه بود و لحظه ای از مردم فاصله نگرفت، افزود: ایشان دارای سعه صدر بالایی بود و همه گروه ها و افراد را می پذیرفت.

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با بیان این که آیت الله فاضل(ره)مجمع الفضایل و کمالات بود، خاطرنشان کرد: ایشان شخصیت کم نظیری برای جامعه روحانیت و حوزه علمیه بود.

استاد حوزه علمیه مازندران، مناجات آیت الله فاضل را مثال زدنی دانست و اظهار داشت: آیت الله فاضل با آزاد کردن خود از نفسانیات و جاذبه های دنیایی از زهد و وارستگی عجیبی برخوردار بود و مناجات ایشان مثال زدنی است.

امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود ولایت مداری را از جمله دیگر ویژگی های آیت الله فاضل(ره) برشمرد و گفت: ایشان در طول عمر خود حتی لحظه ای از مسیر ولایت خارج نشد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به تلاش های بی وقفه آیت الله فاضل(ره) در پرورش طلاب و گسترش حوزه علمیه اشاره کرد وافزود: آیت الله فاضل هیچ چیزی از مادیات دنیا را به ارث نگذاشت و تمام دارایی خود را در راه خدا برای تاسیس حوزه علمیه فیضیه مازندران و خدمت به مردم خرج کرد.

وی ضمن تجلیل از شخصیت علمی و تلاش مرحوم آیت الله فاضل برای تاسیس مدرسه علمیه فیضیه مازندران، گفت: مدرسه بزرگ فیضیه مازندران بر اساس درایت و دور اندیشی آن عالم بزرگوار تاسیس شد و تربیت تعداد زیادی از دانش پژوهان حوزه علوم اسلامی و دینی در راستای مکتب بزرگ علمی امام صادق(ع) مرهون مجاهدت و زحمات مرحوم آیت الله فاضل است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha