جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام حسین علیه‌السلام

یک خطیب حوزوی با بیان اینکه دلبر حقیقی انسان اهل‌بیت (ع) هستند، گفت: کسب اخلاص، با یاری اهل‌بیت (ع) محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام حسن جمشیدی، در سلسله جلسات هیئت لواءالزینب (س) سمنان با اشاره به ویژگی‌های اخلاص و مخلص شدن عاشقان سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: برای مخلص شدن و کسب اخلاص در زندگی باید در این شب‌های محرم و در این عزاداری‌ها از خود اهل‌بیت (ع) کمک بخواهیم.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به آیه هشتم سوره مبارکه انسان تصریح کرد: باید در خانه اهل‌بیت (ع) خود را مسکین و نیازمند به کرامت بدانیم و اسیر نفس و دنیای فانی نباشیم تا بتوانیم از اهل‌بیت (ع) در راستای پیشبرد اهداف زندگی کمک و یاری بخواهیم.

وی با بیان اینکه در خلقت وجودی انسان این ویژگی مطرح است که هر دلی باید یک دلبری داشته باشد، افزود: تا وقتی‌که انسان در زندگی خود به دلبر حقیقی و واقعی خود نرسد سردرگم و پریشان خواهد بود.

حجت‌الاسلام جمشیدی خاطرنشان کرد: وقتی در سنین کودکی قرار داریم آمال و آرزوی یک بچه کسب فلان اسباب‌بازی و یا اموراتی در این حدود است؛ اما سن انسان وقتی افزایش می‌یابد به‌مراتب آمال و آرزوهای وی تغییر می‌کند و آمال و آرزوهای یک شخص با رشد سنی رشد می‌کند.

وی افزود: تا زمانی که دلبر حقیقی و واقعی خودمان در زندگی را پیدا نکنیم، دل انسان قانع به دلبرهای غیرحقیقی نمی‌شود و همواره در تغییر هدف و آمال و آرزوی خود است.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: دلبر حقیقی انسان اهل‌بیت (ع) هستند که انسان باید تلاش کند تا در میان خود و این دلبران حقیقی پیوند واقعی، مستحکم و قوی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا اهل‌بیت (ع) ما را برای خودشان بخرند، افزود: تا زمانی که خالص نشویم و برای خدا و اهل‌بیت (ع) نباشیم و به سمت‌وسوی دلبران حقیقی نرویم ما را نمی‌خرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha