جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله صفایی بوشهری

حوزه/ همواره یکی از دغدغه های جدی استان بوشهر این بوده که عزیزان اهل سنت به خاطر کمبود مراکز آموزش عالی مجبور به ترک استان بودند که ان شاء الله با راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی این مشکل برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، امروز دوشنبه نشست هماهنگی راه اندازی واحد بوشهر دانشگاه مذاهب اسلامی و برگزاری آزمون جذب تخصصی این دانشگاه با حضور حجت الاسلاموالمسلمین صفایی بوشهری، حجت الاسلام دکترجهانگیری مدیر امور بین الملل و هماهنگی دانشگاه مذاهب اسلامی و جمعی از علمای اهل تسنن و تشیع استان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در بوشهر، در این نشست یکی از دغدغه های استان را نبود دانشگاه مذاهب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: همواره یکی از دغدغه های جدی استان بوشهر این بوده که عزیزان اهل سنت به خاطر کمبود مراکز آموزش عالی مجبور به ترک استان بودند که ان شاء الله با راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی این مشکل برطرف خواهد شد.

 امام جمعه بوشهر افزود: تأسیس یک دانشگاه فرایند پیچیده ای دارد که الحمدلله با توفیق الهی و عنایت رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و دفتر مقام معظم رهبری این معنا برای استان حاصل شد.

وی ادامه داد: استان بوشهر استانی است که می تواند خیلی نقش تعیین کننده ای در جنوب ایران و حوزه خلیج فارس داشته باشد به همین خاطر بنده تقاضا کردم که استان بوشهر مرکز دانشگاهی دانشگاه مذاهب اسلامی باشد و الحمدلله پذیرفته شد اما یک سری شرایطی از حیث سخت افزاری و نرم افزاری دارد که باید لحاظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه راه اندازی این دانشگاه در استان بوشهر کار بسیار مبارک و مزیت بسیار خوبی است و باید از این فرصت استفاده شود، افزود: این یک فرصت بسیار خوبی است برای برادران اهل سنت و تشیع که در استان خودشان دانشگاه داشته باشند و بتوانند در این دانشگاه به تحصیل علم بپردازند.

برپایه این گزارش، در این جلسه مقرر شد که شهریور ماه امسال آزمون اختصاصی دانشگاه مذاهب اسلامی، در دو رشته فقه حقوق امامی و فقه حقوق شافعی با ظرفیت چهل نفر برای اهل سنت و شیعه برگزار شود و در صورت استقبال علاقمندان، شعبه این دانشگاه در بوشهر راه اندازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha