سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حوزه علمیه یزد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به لزوم بازنگری در فعالیت های چهل ساله حوزه های علمیه گفت: روحانیون وقت بیشتری را در مساجد سپری کنند و ارتباط با مردم را تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد صبح امروز پس از بازدید از مدیریت حوزه علمیه استان، با مدیر و کارکنان این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد در این دیدار با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در هر شهرستان می توانند فعالیت های چهل سال خود را بررسی کنند گفت: این کار می تواند در حوزه های علمیه شهرستان ها با دقت کامل انجام گیرد تا بتوانند نسبت به برگزاری هر چه بهتر برنامه هایشان در سال های آینده برنامه ریزی داشته باشند.

آیت الله ناصری یزدی اضافه کرد: نیاز است که نسبت به برنامه هایمان بازنگری کنیم و با تشکیل اتاق های فکر در حوزه های علمیه، برای اقشار مختلف جامعه در زمینه های گوناگون برنامه ریزی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه روحانیونی که به عنوان امام جماعت مساجد هستند، باید وقت بیشتری در مساجد باشند و با مردم ارتباط بگیرند تصریح کرد: زمانیکه روحانیون بتوانند به شکلی برنامه ریزی کنند که در مساجد حضور داشته باشند می توانند با جوانان ارتباط بیشتر و بهترین برقرار کنند و نسبت به رفع شبهات آنها نیز کارهای لازم را انجام دهند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه حوزه های علمیه باید به شکل جدّی در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشند اظهار داشت: امروزه دشمن بسیاری از فعالیت های خود را در شبکه های اجتماعی دنبال می کند و در این شبکه ها به دنبال دور کردن مردم ارزش ها، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است که نیاز است حوزه های علمیه جدی تر در این فضاها فعالیت داشته باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد در ادامه با بیان اینکه امروزه بسیاری از افراد در گذشته خود زندگی می کنند و افسوس دورانی که سپری شده است را می خورند تصریح کرد: ما باید به فکر حال و آینده باشیم و نباید افسوس گذشته را بخوریم که چرا چنین شده و چنین نشده است و برای اینکه بتوانیم بهترین برنامه ریزی را برای آینده داشته باشیم باید گام دوم انقلاب و وصیت نامه امام خمینی (ره) را مطالعه و در راستای اجرای آن تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha