جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

پیش نشست معاونين پژوهش حوزه‌هاي علميه قم و خراسان با هدف ترسيم چشم انداز پژوهشي حوزه هاي علميه در مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه خراسان برگزار شد.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز  خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمين رفيعي،‌ مدیر کل امور پژوهش‌ها‌ حوزه‌های علمیه، در این نشست، با ارائه پیشنهاد نمودار سازماني معاونت پژوهش حوزه‌هاي علميه گفت: این معاونت اقدام به راه‌اندازی کتابخانه تخصصی پژوهش با 5 هزار جلد نموده تا در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

وی از تشکیل پرونده برای سه هزار پژوهشگر خبر داد و گفت: برای ارائه خدمات مطلوب و سريع به تمام پژوهشگران، قرار است، اطلاعات مربوط به کليه پژوهشگران در سايتي قرار داده تا بر اساس امتيازاتي که به آنان داده مي شود، مساعدت‌هاي لازم ارائه گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمين رفيعي افزود: حمايت از پايان نامه‌هاي سطح 4 حوزه به معاونت پژوهش حوزه‌هاي علميه واگذار گرديده  که در مرحله نخست، به تمامي پايان‌نامه‌هایی که امتیاز لازم را کسب نمایند، دو ميليون تومان اهداء‌ و برای انتشار هر پایان‌نامه نیز یک میلیون و سیصد‌هزار تومان کمک  می‌شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری 800 پایان‌نامه در کتابخانه‌‌ای در قم، گفت: این  کار برای جلوگیری از انجام پژوهش‌های تکراری یا انجام پژوهش‌‌هایی با اولویت کم راه‌اندازی شده است.

مدیر کل امور پژوهشی‌ حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه يکي از زمينه‌های همکاری پژوهشی، نشریات علمی حوزوي است، ادامه داد: يکي از مشکلات نشريات علمي، عدم امکان حضور فضلای حوزه در هیئت های تحریریه به علت نداشتن مدرک رسمي مي باشد، که اين مسئله بايد برطرف گردد.

وی، تقويت کتابخانه‌هاي مدارس را از ديگر اهداف معاونت پژوهش دانسته و اعلام کرد: امسال نزدیک به یک میلیارد تومان جهت خرید کتب مناسب براي کتابخانه‌هاي مدارس علمیه کشور در نظر گرفته شده و به آنها اهداء مي‌گردد.

در ادامه، این نشست معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان از طراحی شاخص‌هایی برای استاندارد کردن مدارس علمیه خبر داد و گفت:‌ امسال این کار به صورت آزمايشي در ده مدرسه علمیه خراسان اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha