جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 235797
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۹

اتحادیه جهانی علمای مسلمان هیاتی را با حضور آیت‌الله تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، برای ایجاد مصالحه بین حکومت یمن و شیعیان زیدی به یمن اعزام می‌کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، نشست هیات امنا و هیات رئیسه اتحادیه جهانی علمای مسلمان 25 و 26 دی‌ماه در بیروت برگزار شد که بنا بر مصوبات این نشست اتحادیه هیاتی را متشکل از علما و اندیشمندان اسلامی به منظور ایجاد مصالحه بین حکومت یمن و شیعیان زیدی به این کشور اعزام خواهد کرد.

بررسی ایجاد شعب و مراکز اتحادیه جهانی علمای مسلمان، فعالیت‌های اتحادیه در شبکه مجازی، مقدمات برپایی مجمع عمومی اتحادیه در سال آینده در ترکیه، گزارش کمیته‌های اتحادیه اعم از اقلیت‌ها، رسانه و اجتماعی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که مورد بحث قرار گرفت.

بر پایه گزارش روابط عمومی مجمع تقریب، آیت‌الله تسخیری در حاشیه برگزاری این نشست، به همراه دیگر اعضای اتحادیه علمای مسلمان در همایش بین‌المللی مقاومت شرکت کرد.

همچنین دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با علامه فضل‌الله و هیات مرکزی تجمع العلمای مسلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد که در این دیدار مسائل مهم منطقه و جهان اسلام و فعالیت‌های مشترک علما در راه تحقق زمینه‌های وحدت اسلامی و گسترش آن در جهان اسلام مورد بحث قرار گرفت.

گفتنی است اتحادیه جهانی علمای مسلمان تیرماه 1383 در لندن تاسیس شد و مرکز اصلی این اتحادیه در بیروت واقع است که به صورت مستقل از دولت‌ها اداره می‌شود.

 

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha