جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

حوزه نیوز؛ برخی رزمندگان گو این که می دانسته اند در مکتب عشق به خمینی (ره) که عشق به همه خوبی هاست، به خیل شهدا می پیوندند در وصیت نامه هاشان ، علاوه بر سفارشاتی متعارف به خانواده و اطرافیان، توصیه هایی شنیدنی هم برای مسئولان داشته اند؛ ...

حوزه نیوز؛ برخی رزمندگان گو این که می دانسته اند در مکتب عشق به خمینی (ره) که عشق به همه خوبی هاست، به خیل شهدا می پیوندند در وصیت نامه هاشان ، علاوه بر سفارشاتی متعارف به خانواده و اطرافیان، توصیه هایی شنیدنی هم برای مسئولان داشته اند؛ مسئولانی که باید بدانند میراث دار چه گوهرهای ارزشمندی هستند و اینک و در هر زمانی مخاطب این کلمات نورانی و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی می باشند.

از این منظر نیز روحانی شهید حسين طباخي در وصیت نامه خویش چنین می نویسد: «آقايان و دولتمردان توجه کنيد که شما وارث خون شهيدان گلگون کفن، از صدر اسلام تاکنون مي‌باشيد. کم کاري و اهمال در وظايف، و بي‌توجهي به ضوابط انقلابي اسلام، خيانتي است بس بزرگ به خون شهيدان و اسلام عزيز. توجه داشته باشيد که معيارمان در انتخاب مسؤولين، تقوي و اخلاص اشخاص باشد، نه ميزان وابستگي آنها به گروه يا طرز فکر شما »

این شهید بزرگوار که در هفدهمین روز از سال 1339 ديده به جهان گشود، همچنین در جای دیگری از وصیت نامه خویش خطاب به برادران و خواهران ایمانی چنین قلم بر جریده پایانی زندگی دنیایی اش می نگارد: «برادران و خواهران،از گروه گرايي به هر عنوان پرهيز کنيد و اگر مي‌خواهيد به تشکيلاتي جهت پاسداري از دستاوردهاي انقلاب بپيوندند،به بسيج مستضعفين برويد و آن را تقويت کنيد.»

شهید طباخی ، تحصيلات دوران ابتدايي تا متوسطه را با موفقيت پشت سر گذاشت و پس از آن در سال 56 به دانشگاه راه يافت و در رشته تربيت بدني مشغول به تحصيل شد.

این شهید والامقام از اوان جواني پس از شناخت ماهيت رژيم منحوس پهلوي با پخش اعلاميه‌هاي حاوي پيام امام خميني(ره) و نيز فروش کتاب هاي سياسي و مذهبي فعاليت خود را عليه رژيم ستمشاهي آغاز نمود، سپس با راه يافتن به دانشگاه گيلان بر دامنه مبارزات خود افزود و در اين رابطه به جهت برگزاري جلسات سياسي و راهپيمائيها و تبليغات اسلامي بارها با عوامل رژيم درگير شد.

همچنین با داشتن زمينه‌هاي معنوي پس از پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي، ضمن تحصيل در دانشگاه، به حوزه علميه قم راه يافت و با ابراز لياقت و شايستگي، مسؤوليت هايي را در حوزه عهده دار شد.

این روحانی شهید در پرتو بهره مندی از روحي پر جوش و خروش در جهت اعتلاي اهداف انقلاب از هیچ فعالیتی دریغ نمی کرد ، چه آن که مسؤوليت‌هاي متعددي همچون مسؤوليت انجمن اسلامي دانشگاه گيلان، دفتر تبليغات وابسته به مدرسه عالي شهيد مطهري، بسيج مستضعفين را متقبل شد و در اين راستا،گام هاي ارزنده‌اي برداشت.

شهيد طباخي جواني پويا،وارسته، متواضع و برومند بود که پست و مقام هيچ‌گونه خللي در ارزشهاي والاي انساني او ايجاد نکرد.

شهید طباخی ضمن تلاش در سنگر علم و ايمان و فعاليت در ارگانها و نهادهاي مختلف گامي فراتر برداشته و به دفعات در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل حضور يافت.

این روحانی مجاهد، پس از حضور فعالانه در جبهه، در 22 دي ماه 65 با شرکت در عمليات ظفرمندانه کربلاي 5 در منطقه عملياتي شلمچه، بر اثر اصابت ترکش جان خويش را نثار مولا و مقتدايش حسين بن علي(ع) نمود و بدین سان ميهمان عرشيان شد و پيکر پاک و مطهرش در جوار امامزاده علي اکبر چيذر تهران آرام گرفت.

روحش شاد و يادش گرامي باد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha