جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

جمعی از برگزیدگان هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی با حضور درآستان حضرت معصومه(سلام‌الله علیها)، با فعالیت‌های قرآنی و حدیثی آستان مقدس قم آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مهندسی، مسئول واحد قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت‌(علیها السلام) در این دیدار، ضمن توضیح برنامه‌های قرآنی حرم مطهرگفت: رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) از مسلمانان در‌باره قرآن دو رسالت درخواست کرده است که یکی فراگیری قرآن و دیگری رساندن این پیام عظیم به دیگران است.

حجت الاسلام مهندسی اضافه کرد: ‌در ادبیات دینی بحث تبلیغ و دعوت باید 3 عنصر عمق، طول و عرض مناسب را داشته باشد تا بتواند ماندگاری تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به تبلیغ پیامبر(صلی الله علیه و آله) در 23 سال افزود: ‌تبلیغ این پیامبر الهی بسیار گسترده بود، چرا که از نظر کمیت مخاطب، بسیار گسترده است، به گونه ای هم اکنون بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد.

مسئول واحد قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(علیهاالسلام) تصریح کرد: همچنین مدت زمان حاکمیت اسلام در جهان خاموشی ندارد، چرا که هم اکنون نور اسلام 14 قرن روشن است و خاموش نشده است و گفتمان مسلمین هنوز پابرجاست.

وی اضافه کرد: این کلام قرآنی پیامبر در عمق وجودی انسان‌ها ریشه دوانده است و هرگز به سمت زوال نخواهد رفت.

حجت الاسلام مهندسی در پایان تاکید کرد: اگر امروزه بخواهیم بهترین شیوه و ماندگار‌ترین و تاثیر‌گذارترین روش را در امر تبلیغ دین اسلام انتخاب نماییم، همین قرآن کریم است.

بر اساس اعلام روابط عمومی حرم مطهر، در این دیدار قاریانی از کشورهای نیجریه، ساحل عاج، فیلیپین، ترکیه،گرجستان، قرقیزستان، افغانستان، پاکستان، بورکینافاسو و ‌هندوستان حضور داشتند

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha