جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌‌الاسلام محمد باقر عبادی - نماینده

موضوع مهم اقتصاد مقاومتی مطرح شده است اما همچنان قیمت اجناس و در مجموع گرانی و تورم افزایش می‎یابد. این تعریفی نبود که رهبری بیان فرمودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد نادرست برخی مسولان اظهار داشت: موضوع مهم اقتصاد مقاومتی مطرح شده است اما همچنان قیمت اجناس و در مجموع گرانی و تورم افزایش می‎یابد. این تعریفی نبود که رهبری بیان فرمودند.

حجت الاسلام «سیدمحمدباقر عبادی» به اطلاع رسانی ضعیف برای انتقال مفهوم "اقتصاد مقاومتی" به مردم جامعه نیز اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای یک برنامه ریاضتی همراه با تورم و سختی برای مردم نیست، بلکه به طور کلی یک برنامه صحیح و درست برای شکوفایی اقتصاد ایران است.

نماینده مردم بیرجند با بیان اینکه "باید اتکای اقتصادی به نفت کاهش پیدا کند" تصریح کرد: این موضوع، آرزوی دیرینه ملت ایران و همه دولتمردان تا به الان بوده ولی محقق نشده است. انشالله در چهارچوب اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند، بتوانیم به اقتصاد بدون نفت دست پیدا کنیم.

وی که با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفتگو می‎کرد افزود: باید از منابع انرژی موجود، استفاده بهینه کنیم و از اقدامات افراطگونه بپرهیزیم که در واقع هم خسارت به اقتصاد فعلی است و هم به نوعی خنجر زدن از پشت به نسل آینده می‎باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به اینکه "آیا با گران شدن قیمت ها در مقابل حقوق کم اکثریت مردم، اقتصاد ریاضتی مصداق پیدا نمی‏کند؟" گفت: باید بترسیم از تبدیل اقتصاد مقاومتی به اقتصاد ریاضتی؛ گرانی یک معضل است و این پدیده جدیدی نیست. بحث تورم و گرانی، ریشه در ساختارهای اقتصادی ما دارد و می بینیم که حتی با عوض شدن دولتها، میزان تورم تغییر زیادی نمیکند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه "ساختار اقتصادی ما یک ساختار معیوبی است که خودش تورم زاست" گفت: به عنوان مثال همین پولی که به عنوان یارانه به مردم می دهیم، تورم زایی دارد. این بدین معنا نیست که پرداخت یارانه ها را قطع کنیم، ولی شک نداریم که تورم زاست، زیرا سیستم اقتصاد ما سالم نیست.

وی افزود: در قالب یارانه نقدی به مردم تورم می دهیم. بایستی اقتصاد ما آنقدر شکوفا باشد که نیاز مردم به یارانه قطع شود.

عضو کمیسیون آموزش با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی می تواند سیستم بیمار اقتصادی کشور را کنترل کند گفت: به شرط آنکه ابلاغیه اقتصاد مقاومتی درست اجرا شود. در این صورت، قطعا می توان تورم و سایر معضلات موجود را برطرف کرد.

به گفته عبادی، بخش قابل توجهی از اقتصاد بیمار مربوط به ساختار کشور بوده و بخشی از آن هم مربوط به بحران های خارجی است که طبیعتا تاثیرگذاری خودش را بر اقتصاد ما دارد.

عضو کمیسیون آموزش در پایان با بیان اینکه "در شرایط فعلی اگر هیچگونه بحران خارجی هم نداشته باشیم، تورم را با این ساختار فعلی داریم" تاکید کرد: باید بپذیریم ساختار اقتصادی ما اشکالات جدی دارد و یکی از محصولات تحقق اقتصاد مقاومتی، اصلاح ساختار اقتصاد معیوب کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha