جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 331030
۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
حجت‌الاسلام قاضی دزفولی

هر چند سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر به نماد ملی مقاومت ملت ایران نام گرفته است، اما در این میان مردم مقاوم دزفول نیز یک روز پس از سوم خرداد را در صفحه تاریخ پرپیچ و خم خرداد ثبت کرده‌اند.

چهارم خرداد در میان دزفولی‌ها به نام نماد مقاومت و پایداری مردم سلحشور این دیار در مقابل موشک‌ باران‌های ناجوانمردانه رژیم بعث، یک روز فراموش نشدنی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امام جمعه دزفول با اشاره به اجرای چندین برنامه محوری به مناسبت سالروز چهارم خرداد، اظهار داشت: چهارم خرداد نماد مقاومت و پایداری مردم شهید پرور دزفول است که در همین راستا ویژه برنامه های باشکوهی در سطح کشور برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، به بیان برنامه های سالروز مقاومت مردم دزفول در بمباران هوایی 4 خرداد، اشاره کرد و اظهار داشت: چهارم خرداد نماد مقاومت و پایداری مردم شهید پرور دزفول است که در همین راستا ویژه برنامه های باشکوهی در سطح کشور برگزار خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول، برگزاری «یادواره شهدای موشکی دزفول» را نخستین برنامه از ویژه برنامه های چهارم خرداد عنوان کرد و بیان داشت: این مراسم روز یکشنبه چهارم خرداد ماه با سخنرانی دکتر جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تالار مهتاب دزفول برگزار خواهد شد.

وی برگزاری تجمع مردمی در شهرستان بندر امام خمینی و برگزاری مراسم گرامیداشت روز مقاومت در تالار شیخ انصاری دزفول را از دیگر برنامه های سالروز گرامیداشت چهارم خرداد عنوان کرد و بیان داشت: تجمع مردمی  شهرستان بندر امام خمینی یک شنبه شب در جوار مقبره شهدای گمنام از سوی مؤسسه مهراب و کانون جلسات قرآن برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، اجرای ویژه برنامه <دزفول، مقاومت و پایداری> در تهران را یکی دیگر از ویژه برنامه های سالروز چهارم خرداد دانست و گفت: این برنامه با سخنرانی مهندس ضرغامی، رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی و از سوی دزفولی های مقیم تهران اجرا می شود که در اختتامیه آن نیز از چندین کتاب در حوزه دفاع مقدس، رونمایی خواهد شد.

امام جمعه دزفول، در ادامه افزود: مراسم ویژه گرامیداشت سالروز چهارم خرداد دراهواز با سخنرانی آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی و ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران، در مجتمع فجر اهواز برگزار می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول، آیین تجلیل از مقاومت مردم دزفول در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الائمه را از مهمترین ویژه برنامه های چهارم خرداد عنوان کرد و گفت: برای اولین بار در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج و در دانشگاه رضوی، آیین تجلیل از مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس با سخنرانی سردار علی فضلی برگزار می شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در پایان سخنان خود برگزاری ویژه برنامه های چهارم خرداد و همچنین يادوراه های شهدا را عاملی مهم در راستای زنده نگه داشتن یاد و مجاهدت های شهدا دانست و اظهار داشت: هم اکنون بهترین روش برای پاسداشت خون شهدای گلگون کفن نظام اسلامی ایران، برگزاری همایش و یادواره های شهداست، چرا که دشمن همه تلاش خود را برای نابود کردن این آرمان های انسان ساز به کار گرفته است که باید با اجرای هرچه بهتر اینگونه مراسم ها، دسیسه های آنان را از بین برد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha