جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ نمر علمای بلاد

حوزه/ صدور حکم ظالمانه اعدام روحانی برجسته شیخ نمر از سوی آل سعود که خط بطلانی بر قوانین بین المللی بود، نه تنها با واکنش شدید شیعیان، بلکه با انتقاد شخصیت های آزاده جهان مواجه شد، اما مدعیان حقوق بشر همانند همیشه سکوتی مرگبار داشتند!

خبرگزاری «حوزه»/ صدور حکم اعدام آیت‌الله نمر باقر النمر توسط دادگاه آل سعود با انتقادها و واکنش های فراوانی در دنیا و مخصوصا در جهان اسلام و علمای شیعه و سنی همراه شد و این مسئله ابعاد بین المللی هم پیدا کرده و به مشکلی برای ریاض تبدیل شده و قطعا در روابط عربستان با دیگر کشورهای اسلامی تاثیر منفی خواهد گذاشت. خائن الحرمین با این اقدام که با خواب غفلت مدعیان حقوق بشر همراه بود، خط بطلانی بر عدالت و تمام قوانین بین المللی کشید!

خبرنگار خبرگزاری »حوزه» در گفتگو با چند تن از نمایندگان ولی فقیه در استانها به بررسی پشت پرده و چرایی صدور این حکم ظالمانه و پیامدهای آن پرداخته که ماحصل آن در پی می آید.

*خدمت آل سعود به استکبار

حجت الاسلام و المسلمین محمد نقی لطفی، نماینده ولی فقیه در ایلام با محکوم کردن اقدام عربستان در صدور حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر،روحانی سرشناس عربستانی، اظهارداشت: آل سعود ابزار نظام سلطه و استکبار جهانی و مجری نقشه های شوم مستکبرین در منطقه است.

وی با اشاره به نظام حاکم بر عربستان، افزود: آل سعود هرگز به احزاب های سیاسی مخالف اجازه فعالیت نداده و همه آنها را در همان ابتدای کار خفه می کند.

*عدالت خواهی شیعیان عربستان

امام جمعه ایلام به بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: بیداری  اسلامی در هر کشوری که به نوعی زیر یوغ استکبار است، رخ می دهد و از آنجا که عربستان هم از جمله کشورهایی وابسته به استکبار جهانی است، لذا در این کشور نیز مردم به عدالت خواهی برخاسته و خواستار اجرای آن هستند.

این استاد حوزه، با اشاره به فعالیت های قانونی شیخ نمر در راستای آگاهی سازی مردم، ابرازداشت: دستگیری و محکومیت آیت الله نمر از جمله اقدامات و ترفندهای آل سعود در سرکوب موج بیداری اسلامی در این کشور است.

*زندان و اعدام در انتظار عدالت خواهان!!

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: از آنجا که رژیم عربستان از جمله رژیم های موروثی و بدون دموکراسی در جهان بوده و فاقد آزادی بیان و قلم است، لذا نه تنها شیعیان این کشور، بلکه دیگر گروه ها نیز حق سخن گفتن ندارند و اگر کسی صحبت از عدالت به میان آید، نتیجه آن محکومیت و  اعدام خواهد بود .

امام جمعه ایلام، با تاکید بر این که آیت الله نمر به عنوان یک چهره سرشناس شیعی تنها به دفاع از حقوق شیعیان پرداخته است، گفت: بازداشت شیخ نمر اقدامی خلاف حقوق بشر بود و امروز هم صدور حکم اعدام برای این روحانی مبارز قطعا اقدامی علیه تمام قوانین انسانی است و دولت سعودی نباید حتی لحظه ای به اجرای آن فکر کند، چرا که اگر این اتفاق بیفتد، تبعات بسیاری برای آل سعود خواهد داشت.

*دیوانگی آل سعود

آیت الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در سمنان نیز با محکومیت صدور حکم اعدام شیخ نمر توسط رژیم آل سعمود، اظهارداشت: دولت عربستان با بهانه واهی اقدام به دستگیری این روحانی برجسته کرد و اتهام این عالم دینی به قدری بی اساس است که پرداختن به آن هم لازم نیست.

وی، صدور حکم اعدام شیخ نمر را دیوانگی محض دانست وگفت: آل سعود می‌داند اجرای چنین اقدام نسنجیده ای چه تبعات سنگینی به‌دنبال دارد، لذا به نظر می رسد جرأت اجرای آن را نخواهد داشت.

 *آل سعود منفورتر شد

امام جمعه سمنان یادآور شد: این حکم با هدف ایجاد رعب و وحشت در بین شیعیان عربستان و جلوگیری از فعالیت های آنان صادر شده، در صورتی که شیعیان تنها خواستار حقوق قانونی خود هستند.

آیت الله شاهچراغی خاطرنشان ساخت: آل سعود در بین مسلمانان جایگاهی ندارد و اگر بخواهد حکم اعدام شیخ نمر را اجرا کند، قطعا منفورترخواهد شد.

* خط بطلان بر تمام قوانین بین المللی!!

آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در یزد هم با محکوم کردن اقدام دولت عربستان در صدور حکم اعدام شیخ نمر، اظهارداشت: یکی از اصول قوانین حقوق بشر آزادی بیان و آزادی در دین و اجرای برنامه های مذهبی است. در هیچ جای دنیا یک روحانی را تنها به دلیل فعالیت دینی و بیان احکام شرعی به مجازات اعدام محکوم نمی کنند و این اقدام عربستان خط بطلانی بر تمام قوانین بین المللی است.

وی ادامه داد: این روحانی مبارز هیچ گونه تعرض شدیدی به دولت عربستان که آنها مدعی آن هستند نداشته و تنها سخن او در احقاق حقوق مسلم شیعیان که در عربستان در اقلیت هستند، می باشد.

*اقدامی در مقابله با بیداری اسلامی

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: صدور حکم اعدام شیخ نمر، اقدامی در راستای ادامه سیاست های استکبار جهانی بوده و آن را می توان در ردیف خاموش کردن بیدارهای اسلامی عنوان کرد، لذا استکبار باید بداند که این گونه اقدامات هیچ تاثیری بر استقامت انقلابیون نداشته و تنها آنها را بیدار تر و مقام تر خواهدکرد.

امام جمعه یزد اضافه کرد: دولت عربستان به جای این که شرایطی را برای ایجاد رفاه این قشر اقلیتی ایجاد کند، آزادی های آنان را سلب کرده و اجازه فعالیت به آنها نمی دهد و این مسئله تناقض آشکار با قوانین اسلام و حقوق بشر است.

*خواب غفلت مدعیان حقوق بشر!!

آیت الله ناصری با اشاره به سکوت مدعیان حقوق بشر و مجامع بین المللی، تصریح کرد: مدعیان حقوق بشر در خواب غفلت بوده و این وقایع را نمی بینند.

نماینده ولی فقیه در یزد با هشدار در خصوص هرگونه آسیب رساندن به آیت الله نمر، خاطرنشان ساخت: البته به نظر می رسد این اقدام عربستان نوعی حرکت در راستای ترساندن انقلابیون بوده و اجرا نخواهد شد، اما به هرحال اگر آل سعود بخواهد اقدامی در این زمینه انجام دهد، واکنش های جهانی را در پی داشته و قلوب مسلمین را جریحه دار خواهد کرد.

*واکنش علمای اهل سنت

آیت الله ناصری تاکید کرد: اجرای حکم اعدام شیخ نمر نه تنها با واکنش شدید شیعیان عربستان، بلکه واکنش اهل سنت این کشور را هم در پی خواهد داشت، هم اکنون نیز بسیاری از علمای اهل سنت در این زمینه واکنش نشان داده اند.

*سرعت بخشی به اضمحلال آل سعود

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری نیز در خصوص نقش شیخ نمر در عربستان، اظهارداشت: آیت الله نمر باقر النمر، از علمای برجسته، انقلابی و متفکر جهان اسلام است که به فضل الهی توانسه انسجام خوبی را در بین نیروهای انقلابی در عربستان ایجاد نماید و از آنجا که متاسفانه آل سعود و و هابیت نان خور تمام عیار استکبار جهانی است و این اقدامات را تهدیدی برای خودمی دانند، لذا تحمل سخنان و رفتار این عالم مجاهد را نداشته و ایشان را دستگیر و روانه زندان کردند.

*خائن الحرمین

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: آل سعود که خود را خادم حرمین نیز می داند متاسفانه امروز بجای این که به ایجاد وحدت در بین مسلمانان بپردازد، با اقدامات تفرقه انگیز، به اختلاف بین مسلمین دامن می زند و این مسئله مخالفت صریح با آیات قرآن است.

وی معتقد است: حج بهترین فرصت برای ایجاد وحدت و همدلی بین تمام مسلمانان جهان است و استکبار از این موضوع آگاه بوده و با دیکته دستورات خود به آل سعود، به اختلاف بین مسلمین دامن می زند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام یادآور شد: متاسفانه آل سعود شیوه بسیار نادرستی را پیش گرفته و فکر می کند با ترور و ایجاد رعب و وحشت در بین شیعه و سنی می تواند بر قدرت خود بیافزاید، در صورتی که نمی داند این اقدام هیچ ثمره ای در پی نخواهد داشت.

*رسوایی آل سعود

این استاد حوزه، دستگیری و صدور حکم اعدام شیخ نمر را در راستای ادامه سیاست های غلط آل سعود دانست و گفت: قطعا این اقدام در اضمحلال آل سعود و دولت عربستان نقش داشته و آن را سرعت می بخشد؛ از سوی دیگر منطقی بودن سخنان شیخ نمر و اقدام نابخردانه رژیم عربستان بر منفور تر شدن این دولت و رسوایی هر چه بیشتر آن خواهد افزود.

انتهای پیام 18/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha