پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام مهدی ابطحی - حوزه خواهران اصفهان

حوزه/ وظیفه همه سخنرانان و مداحان این است که واقعه عاشورا و اهداف امام حسین(ع) و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، عبرت های عاشورا را به درستی برای جامعه و به ویژه جوانان تبیین و تشریح کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به نکاتی درباره شیوه های صحیح عزاداری اشاره کرد و اظهار داشت: گرچه قیام سیدالشهدا(ع) در مقطعی خاص از زمان اتفاق افتاد، اما یقینا در همه دوران ها تاثیرگذار خواهد بود و برای تمامی اقشار و افکار نکات آموزنده ای در بر دارد.

وی افزود: در واقع امام حسین(ع) با شهادت خود دانشگاهی از معنویت برای ما به یادگار گذاشته است که تمامی جهانیان می توانند از آموزش‌های آن برای حیات طیبه و زندگی عزتمندانه درس بگیرند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان تاکید کرد: وظیفه همه سخنرانان و مداحان در این ایام این است که واقعه عاشورا و اهداف امام حسین(ع) و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، عبرت های عاشورا را به درستی برای جامعه و به ویژه جوانان تبیین و تشریح کنند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) از طفل شیرخوار تا پیر و جوان را برای دفاع از اسلام و اصلاح امت رسول الله(ص) به صحنه عاشورا کشاند و این حرکت سندی بر حقانیت قیام امام حسین(ع) و درس مهمی برای همگان است.  

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی با اشاره به این که مداحان و سخنرانان باید دقت کنند که عزاداری ها به انحراف کشیده نشود، ابرازداشت: شهید مطهری کتاب "حماسه حسینی" را تالیف کردند تا مردم به درستی عزاداری های آلوده به خرافات را بشناسند و از آنها دوری کنند.

وی با اشاره به جمله " هیهات مناالذلة " امام حسین(ع) اضافه کرد: این جمله به همه بشریت اعم از شیعه و سنی و حتی غیر مسلمان این رسالت را ابلاغ می کند که هرگز زیر بار ظلم و ستم نروند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان ادامه داد: امام حسین(ع) به همه انسان های آزاده آموخت که کرامت انسانی خود را حفظ کنند و تنها در برابر خداوند سر تسلیم و خشوع فرود آورند.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی تصریح کرد: مردم عاشق و دلباخته امام حسین(ع) هستند و اگر اهداف قیام ایشان به درستی برای جامعه تبیین شود، زندگی مردم حسینی خواهد شد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha