سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 338949
۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
قائد امینی

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون با اشاره به تاثیرگذاری قیام سیدالشهدا(ع) در دنیا، گفت: عاشورای حسینی، تمدن ساز است و الهام بخش بسیاری از نهضت ها در جوامع اسلامی و حتی غیراسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام مجتبی قائد امینی، مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که حادثه عاشورا برگرفته از قرآن و سنت پیامبر(ص) و در واقع عمل به این دو منبع مهم اسلامی و برنامه زندگانی مسلمانان است، ابراز داشت: امام حسین (ع) با قیام خود برنامه های این دو منبع عظیم را عملی ساخت و با نمایش اسلام پویا، الهام بخش و الگویی نه تنها برای جامعه شیعی و اسلامی، بلکه برای آزادیخواهان جهانیان شد.

وی ادامه داد: حادثه عاشورا دقیقا در مسیر تحقق تمدن بزرگ اسلامی و با الهام از مبانی اسلامی به وقوع  پیوست و امام حسین(ع) در سخنان و خطبه هایی که در طول قیام، ایراد فرموده اند به این مبانی اشاره کرده اند.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بزرگ ترین هدف  قیام امام حسین(ع) نام برد و تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت همگانی برای جلوگیری از انحرافات  در جامعه  و حرکت در مسیر اسلام ناب است.

وی افزود: امام حسین(ع) با قیام و فداکاری خویش ثابت کردند که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک وظیفه دینی و اسلامی آن قدر دارای ارزش و اهمیت است که برای احیاء آن خود و اهل بیتش که عزیزترین نزدیکان پیامبر(ص) بودند، باید در راه آن به شهادت برسند.

حجت الاسلام قائد امینی با تاکید بر این که این حرکت امام همواره الهام بخش نهضت های بسیاری در جوامع مختلف اسلامی و غیر اسلامی شده است، تصریح کرد: امام حسین (ع) مسیری را پیش روی ما گشودند که باید همواره با تمام وجود از کیان اسلام، قرآن و سنت پیامبر(ص) دفاع کنیم.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون با ذکر این نکته که «عاشورا یک حقیقت همیشه زنده است»، بیان کرد: حرکت امام حسین(ع) در باعث این گردید که جامعه اسلامی در حرکت و مسیر سیاسی خود زنده و پویا شده و هر زمان که لازم باشد با الهام از این حرکت در برابر ظالمان به پا خیزد.

 وی در پایان یادآور شد: ظلم ستیزی، عزت طلبی و آزادی خواهی از جمله امور فطری است که هر انسان آزاده خواهی به صورت فطری به آن گرایش دارد و قیام امام حسین(ع) باعث زنده شدن این ارزش ها در جامعه اسلامی و جهانی شد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha