یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
ارباب سلیمانی

حوزه/ دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: حوزه های علمیه و ر.حانیت اجازه ندهند فرهنگ ناب فرهنگ عاشورا با فرهنگ بدلی جابه جا شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درتهران، با اشاره به ضرورت جلوگیری ازایجاد بدعت ها وخرافات در فرهنگ غنی عاشورا و عزاداری های ماه محرم، اظهار داشت: فرهنگ عاشورا یک فرهنگ اصیل و ماندگار است که همواره دشمنان اسلام، درپی تخریب جایگاه آن و ارزش های امامت و ولایت و شأن والای قیام امام حسین(ع) بوده و هستند.

*بدل سازی؛ راه تخریب ارزش های عاشورائی

وی ادامه داد: یکی ازراه های تخریب جایگاه ارزشی عاشورا، بدل سازی است، یعنی عده ای درطول تاریخ همواره سعی کرده اند آموزه های ارزشمند فرهنگ عاشورا را به انحراف بکشانند و با برنامه ریزی های توأم با شیطنت، بدعت ها و خرافه هایی را به این فرهنگ بیافزایند تا درحقیقت اجازه ندهند پیام های اصیل و سازنده عاشورا به جامعه منتقل شود.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد با اشاره به استمرار این حرکت مذبوحانه دشمن، تصریح کرد: این داستان همواره وجود داشته و ما هم از این قضیه در امان نیستیم، لذا تمام چهره های فکور، فرهنگی وصاحبان اندیشه به ویژه حوزویان باید نسبت به تحرکات فکری وبرنامه ریزی هایی که دشمنان در این راستا سامان می دهند، توجه و اهتمام خاصی داشته باشند.

*حوزویان مرزداران فکر و عقیده اند

وی با تأکید بر رسالت خطیر حوزه های علمیه در برخورد با بدعت ها و خرافه های ساختگی معاندان، گفت: این وظیفه ای است که برعهده اندیشمندان و صاحب نظران است و بی تردید دراین راستا حوزه های علمیه و مبلغان دینی نقش اول را ایفا می نمایند، به این دلیل که حوزویان مرزداران فکری و اعتقادی جامعه بوده و جامعه از آن ها انتظار بیشتری دارد.

*ماموریت ستاد ساماندهی مناسبت های دینی

حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی اضافه کرد: ستاد ساماندهی شئون و مناسبت های دینی که براساس مصوبه 103 شورای عالی انقلاب فرهنگی ازچند سال پیش شکل گرفته و مراکزی در استان ها نیز دارد، در راستای بدعت زدایی و جلوگیری از اشاعه خرافاتی که افراد جاهل و یا افراد مغرض مطرح می کنند، جلساتی را قبل از فرارسیدن ماه محرم برگزارکرده است تا اجازه ندهد این خرافات به فرهنگ غنی عاشورا ضمیمه شده و اثرگذاری این فرهنگ را برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان به حداقل برساند.

وی افزود: درهرصورت همواره درفرهنگ توحیدی ما روی کلمه "لا اله الا الله" تاکید فراوانی شده است، چراکه با تأسی به این حلقه وصل الهی، همیشه از شرک، بت پرستی و انحرافات مختلف فاصله می گیریم تا بتوانیم با بهره ازفیوضات آن به توحید خالص برسیم.

*تاکید بر مقابله با خرافات

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشوردر پایان با تاکید بر لزوم هوشیاری و بصیرت در برابر اقدامات ضد ارزشی دشمن، گفت: همه دلسوزان و علاقه مندان فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) باید علاوه بر تلاش برای برپایی عزاداری های اثرگذار، متحول کننده و دگرگون کننده روح و روان جامعه، نسبت به رفتارهای زننده و موهن مراقب باشند تا بتوانیم از مکتب عاشورا بهترین درس ها را دریافت کنیم.

انتهای پیام 34/313

   

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha