جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 340092
۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
نماز

مدير كل برنامه‌ريزي آموزش‌هاي تخصصي سازمان تبليغات اسلامي گفت: انقلاب اسلامي ايران به عنوان يك نهضت الهي، فراگير و مبتني بر مدار نماز و معنويت توانست قدرت دين و مذهب را به منصه ظهور برساند.

حجت الاسلام و المسلمين دارابي افزود: اجلاس سراسري نماز، تجلي بخش حاكميت نماز و معنويت در ايران اسلامي است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام علي دارابي، جانشين كميته علمي و پژوهشي بيست و سومين اجلاس سراسري نماز، در شانزدهمين جلسه اين كميته، با اعلام تمديد مهلت فراخوان مقالات تا دهم آذر ماه ، گفت: انقلاب اسلامي ايران به عنوان يك نهضت الهي، فراگير و مبتني بر مدار نماز و معنويت توانست قدرت دين و مذهب را به منصه ظهور برساند و اين ارزش ها و هنجارها را به عرصه فرهنگ سازي وارد كند.

وي اين اقدام مبارك انقلاب اسلامي را مجاهدتي فرهنگي خواند و افزود: اين مجاهدت فرهنگي توانست ايجاد كننده يك فضاي گفتماني باشد كه ضمن مفهوم سازي و بازسازي فكري و عقلاني، فرهنگ متعالي ديني را نيز رقم بزند.

مدير كل برنامه‌ريزي آموزش‌هاي تخصصي سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به شعار اجلاس بیست و سوم نماز، گفت: شعار اين اجلاس در حقيقت شعار توحيد، شعار معنويت و  شعار دينداري است كه پيام آن همه دل هاي مستعد و مشتاق را به خود جذب مي كند و اين شاخصه اي مهم در ترويج و گسترش فرهنگ تعالي بخش نماز است.

حجت الاسلام دارابی در پایان تصریح کرد: با توجه به اين كه در فرهنگ اسلامي، سنت و قانون الهي چنين مقرر گشته است كه سرنوشت هر جامعه اي بستگي به رويكرد و اراده آن جامعه دارد، لذا زماني كه اراده جمعي مردم بر حاكميت نماز و معنويت تمركز يابد، سرنوشت جامعه به شكل مطلوبي رقم خواهد خورد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha