پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کرم اللهی

حوزه/ عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به آمار بالای طلاق در برخی از شهرها گفت:: شکل گرفتن تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای در باورهای خانواده ها تردید ایجاد کرده و شاهد شکل گیری سونامی طلاق در جامعه هستیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»؛ دکتر نعمت الله کرم اللهی، در « نشست آسیب شناسی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان ؛از سلسله نشست‌های گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقر العلوم (ع) با عنوان «بشقاب‌های سمی» که در این دانشگاه برگزارشد اظهارداشت: استکبار جهانی  شبکه‌های مذهبی و غیرمذهبی ماهواره‌ای را از  مدت ها قبل برای  تخریب فرهنگ غنی اسلامی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه سواد رسانه ای در ایران پایین است  افزود: تمام آسیب‌های ماهواره  معطوف به خانواده‌ها، زنان و هویت فرهنگ اجتماعی ایرانی و اسلامی است.

دکتر کرم اللهی زمینه و آماده سازی جامعه را رکن اساسی برای ورود ابزار رسانه‌ای برشمرد و تأکید کرد: ماهواره‌ها و شبکه‌های اینترنتی، موبایلی، ابزاری برای تخریب فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند تا در نبرد رسانه‌ای و جنگ نرم امروز، دشمن غربی را یاری کنند.

این استاد جامع شناس دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: در شرایط کنونی که هنوز آمادگی‌های لازم برای ورود ماهواره ایجاد نشده، بسیاری از افراد برای تفریح خود و سرگرمی کودکانشان اقدام به خریداری بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی و برنامه‌های ماهواره‌‌ای می کنند، این درحالی است که برنامه‌ها و بازی‌ها با غلیظ‌ ترین مفاهیم سکولا ر و بی دینی  مخلوط شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به آمار بالای طلاق در برخی از شهرها خاطرنشان کرد: شکل گرفتن تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای در باورهای خانواده ها  تردید ایجاد کرده و شاهد شکل گیری سونامی طلاق در جامعه هستیم.

دکتر کرم اللهی در بخش دیگری از  سخنان خود با بیان این که دشمنان از مرگ مرحوم پاشایی می خواستند موج سواری کنند گفت:  در موضوع پاشایی که فتنه‌ای پنهان به شمار می آید؛ که هوشیاری و بصیرت، نقشه های امثال  شبکه بی بی سی را خنثی کرد. تمام این حرکت‌ها یک جریان سازماندهی شده از سوی سرویس‌های جاسوسی است.

وی گفت: این حرکت خود جوش به سرعت از سوی شبکه‌های جاسوسی به نفع اهداف دشمن هدایت شد و در نهایت با هوشیاری  مسؤولان نظام ختم به خیر شد.

این استاد جامعه شناس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این‌که پدیده پاشایی زنگ هشداری برای اصحاب رسانه، مسؤولان و دانشجویان است، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در فتنه 88 فرمودند «این فتنه جمع می‌شود ولی فتنه‌های سخت‌تری در پیش است» جامعه آبستن مشکلات و فتنه‌های بزرگ است و هر آن امکان دارد ظرفیت‌هایی از سوی رسانه‌های بیگانه جهت داده شده و برای جامعه مشکل ساز شود.

کرم اللهی با بیان این‌که دانشگاه‌های ما همچنان پس از ده‌ها سال خط تولید سکولار در جامعه به شمار می روند بیان داشت: در دانشگاه‌ها هستی، با دید الحاد یا خالق بی تدبیر معرفی می شود، انسان را مادی و غریضی صرف می‌شناسانند و معرفت را به حس و تجربه محدود می‌کنند؛ در نهایت تمامی علوم مدرن جامعه از این تفکرات سررشته گرفته  و در فرهنگ کشور نهادینه می کنند.

انتهای پیام 16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha