یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ناظمی اردکانی

حوزه/آمار بالای طلاق در کشور بسیار نگران کننده و فاجعه انگیز است و به ازاء هر 5 ازدواج 1 طلاق در کشورثبت می شود و متأسفانه 14 درصد طلاق در اول زندگی اتفاق افتاده است.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، ناظمی اردکانی امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی به تشریح مأموریت 3 گانه این سازمان پرداخت و گفت: ثبت وقایع و اتفاقات 4 گانه تولد، فوت، ازدواج و طلاق، صدور اسناد هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی و تولید و نشر آمارجمعیتی از جمله این موارد می باشد.

 ریس ثبت احوال کشور افزود: در حال حاضر جمعیت زنده در کشور 80  میلیون نفر می باشد که در آمار سرشمار 78 میلیون نفر در داخل کشور ثبت شده و 2 میلیون باقی مانده کسانی اند که از کشور مهاجرت کرده اند.

معاون وزیر کشور اظهار داشت: همه مسؤلین در تلاش هستند تا اسناد هویتی کشور به هیچ صورت قابل جعل نباشد و این کار هم از طریق فن آوری نوین که در اختیار می باشد قابل اجرا خواهد بود.

ناظمی اردکانی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 1 میلیون 400  هزار ولادت، 400 هزار فوتی ، 3/1 درصد افزایش جمعیت ، 800 هزار ازدواج و  160 هزار طلاق  در کشور ثبت شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور خاطر نشان ساخت: آمار بالای طلاق در کشور بسیار نگران کننده و فاجعه انگیز است و به ازاء هر 5  ازدواج 1 طلاق در کشورثبت می شود و متأسفانه  14 درصد طلاق در اول زندگی اتفاق افتاده است.

رئیس ثبت احوال کشور گفت: نرخ جمعیت باروری در کشور 7/1 دهم است و خانواده‌ها در ایران به طور متوسط کمتر از 2 فرزند دارند، جمعیت کشور از لحاظ ترکیبی زیر 15 سال 24 درصد،   30 تا 64 سال39 در صد  و 64 سال به بالا 6 درصد می باشد که این وضعیت نشان گر جوانی جمعیت است.

وی افزود: کشور در حال حاضر بهترین جوان کار را از لحاظ جمعتی دارد که به آن پنجره طلایی نیز می گویند باید از این نیروی کار برای شکوفایی کشور بهره برد.

ناظمی ارکانی اظهارداشت: با توجه به جمعیت 7/1 دهم باروری در کشور، این وضعیت نشان می دهد که کشور در حال رفتن به سمت پیری است و سن ازدواج در حال حاضر در زنان 23 سال و در مردان 28 سال می باشد، که این وضعیت متعارف است و در وضعیت غیر متعارف سن ازدواج در مردان و زنان بیش از این می باشد.  

معاون وزیر کشور اظهار داشت: از بین نرخ 7/1 دهم باروری جمعیت  در کشور، 14 درصدتمایل به فرزند آوری ندارند و 19 درصد تنها می خواهند 1 فرزند داشته باشند. و همچنین 33 درصد ازدواج  در کشور یا تک فرزند است یا نداشتن فرزند است و با این وضع رشد جمعیت کاهش می یابد.

ناظمی ارکانی اظهار داشت: اگر کشور از لحاظ باروری به همین صورت ادامه پیدا کند، طبق بررسی هایی که انجام شده، تا سال  1425 رشد جمعیت کشور به صفر خواهد رسید. زیرا  ولادت و فوت مساوی خواهند شد و باعث کاهش جمعیت می شود.

رئیس ثبت احوال کشور در پایان به کارهای فرهنگی انجام شده از سوی این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: انتخاب نام نیک برای فرزندان، تدوین سند هویتی بزرگان کشور تحت عنوان گنجینه مفاخر و اجرای دستور العملهای  ثبت احوال برای  بهتر شدن کارها در کشور از جمله فعالیت‌های این سازمان می‌باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha