سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
هاشمی بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی از رونمایی از طرح بشیر برای کاهش طلاق در جامعه در اواخر امسال خبر دارد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی در یکی از استان‌ها اجرایی شده و 56 درصد طلاق‌ها را کاهش داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همایون هاشمی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی اظهار کرد: استراتژی ها و رویکردهای سازمان بهزیستی در دو سال اخیر تغییر یافته است و در حال حاضر یک نگاه رو به توسعه به این موضوع وجود دارد.

وی توجه به بحث مسکن در سبد نیازهای مددجویان را بسیار مهم دانست و گفت: سازمان بهزیستی سالانه 36 هزار واحد مسکونی را تحویل مددجویان می‌دهد که این امر در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌نظیر است.

رئیس سازمان بهزیستی به برنامه سازمان بهزیستی در توسعه مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و افزود: در راستای این برنامه‌ها و در طرح مددکاران افتخاری به سراغ بزرگان می‌رویم و از آن‌ها برای توسعه خدمات‌رسانی به مددجویان استمداد می‌طلبیم.

وی با بیان اینکه در حوزه کودکان نیازمند توجه ویژه‌ای هستیم بیان کرد: در این حوزه با جدیت ورود پیدا کرده‌ایم و در این راه از رهنمودهای رهبری و مراجع تقلید نیز استفاده می‌کنیم.

هاشمی با بیان اینکه سازمان بهزیستی حضانت 36 هزار کودک بی‌سرپرست و یا بد سرپرست را بر عهده دارد افزود: طرح تحول حوزه کودکان اجرا شده و نخستین گام تشکیل ادارات کل مستقل و تغییر ساختار بخش کودکان سازمان بهزیستی است.

وی به فعالیت‌های این سازمان در مهدکودک‌ها اشاره کرد و گفت: اداره کل واحدی برای مهدهای کودکان تشکیل شده است و طبق بخشنامه کنونی، مهدهای کودک سراسر کشور باید بر اساس کتاب‌های جدید عمل کنند.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: پایش‌گران تخصصی سازمان سالانه سه مرتبه به بازدید از مهدهای کودک و دیگر بخش‌ها می‌پردازند.

به دنبال تشکیل شورای فقهی در حوزه مهدهای کودک هستیم

وی با بیان اینکه به دنبال تشکیل شورای فقهی در حوزه مهدهای کودک هستیم عنوان کرد: عقیده داریم کودکان در جامعه دارای جایگاه مهمی هستند و باید از همه بخش‌ها برای تقویت مهدهای کودک استفاده کرد.

هاشمی ابراز داشت: اعتقاد داریم بهترین نهاد تربیتی برای کودکان دامان مادران است به همین دلیل توسعه کمی مهدهای کودک در دستور کار نیست.

وی بیان کرد: در حال حاضر کمتر از 10 درصد کودکان زیر پوشش هستند و بیش از 90 درصد کودکان کشور در خانواده و زیر نظر تربیت مادران و پدران به رشد خود ادامه می‌دهند.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی در جامعه هر روز تغییرشکل می‌دهند و امروز فضاهای مجازی و آسیب‌های نو به جامعه رسوخ کرده‌اند.

وی از رونمایی از طرح بشیر برای کاهش طلاق در جامعه در اواخر امسال خبر دارد و گفت: این طرح به صورت آزمایش در یکی از استان‌ها اجرایی شده و 56 درصد طلاق‌ها را کاهش داده است.

هاشمی به برگزاری جلسات آموزشی و مشاوره‌ای برای خانواده‌هایی که به تازگی تشکیل شده‌اند اشاره کرد و ادامه داد: مرحله بعدی این طرح شامل زوجینی می‌شود که تصمیم به طلاق دارند و در این جلسات برای بازگرداندن آن‌ها تلاش خواهد شد.

انتهای پیام


 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha