شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام شوذب شیری

حوزه/ از گذشته علما و بزرگان دین ما به این سلامت مردم و جامعه اهتمام داشتند و یک سوم وقف استان قم از سوی علما مخصوصا در زمینه سلامت بوده است که شامل 35 مرکز وقفی درمانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شوذب شیری، امشب در سومین همایش وقف و رسانه که در سالن اجتماعات امامزاده جعفر شهید(ع) برگزار گردید،  طی سخنانی به اشاره به اهمیت وقف اظهارداشت: یکی از سیره های عملی ائمه اطهار(ع9 انفاق و صدقه است که این مهم نشان دهنده جایگاه امر وقف است.

وی با اشاره به این که اداره اوقاف قم در 3 محور فعالیت چشمگیری دارد که بخش اول وقف است گفت: وقف ، صدقه جاریه ای است که انسان بعد از این که از این عالم می رود برای او باقی می ماند، لذا باید به این مهم اهتمام شود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم، با بیان این که در استان قم 14 هزار موقوفه  وجوددارد ،افزود:  وقف در راه اهل بیت(ع) از  مواردی است که در قم مورد توجه بوده  و هر سال 5 هزار مجلس اهل بیت(ع) از محل این موقوفات در قم برگزار می شود.

به گفته این مقام مسئول، هشتاد درصد از موقوفات در قم مربوط به دین و عقیده مردم بوده و  در همین راستا 15 هزار  مبلغ در سال جاری به روستاها اعزام شده اند.

وی رسیدگی به  امامزادگان را از دیگر اقدامات اوقاف بیان و  گفت: وجود امامزادگان برای ما نعمت بزرگی است؛ هر کجا که  امامزادگان رفته اند، امنیت اعتقادی برقرار شده و مکتب اهل بیت(ع) گسترش یافته است، لذا این امکان باید مورد توجه قرار گرفته و گسترش یابد.

حجت الاسلام شیری ادامه داد: در همین زمینه  بیشترین کار فرهنگی اوقاف؛ حفظ قرآن است که در این بخش حدود 220 کلاس  قرآن کریم در کنار امامزادگان جریان دارد که 6400 نفر از جوانان در آن حضور دارند.

به گفته وی ، امسال 2 هزار نوجوانان در 35 امامزاده استان در طرح اوقات فراغت خود شرکت کردند .

مدیر اوقاف قم، در ادامه به تعداد وقف سال جاری هم اشاره و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری 10 وقف جدید در استان قم با ارزش بیش از  8 میلیارد تومان  ثبت شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه وقف باید متناسب نیازهای روز انجام شود، یادآورشد: امروز اولویت اول قم بحث سلامت است که در همین راستا از گذشته علما و بزرگان دین ما به این مهم اهتمام داشتند و  یک سوم وقف استان از سوی  علما مخصوصا در زمینه سلامت بوده است که شامل 35 مرکز وقفی درمانی می شود.

حجت الاسلام شیری افزود: در همین راستا نمایشگاهی در شیخیان قم  آماده شده است تا نقش علما در وقف بیشتر معرفی گردد.

وی در بخش پایانی سخنان خود اذعان داشت: تمام وقف نامه های استان قم بازبینی شده و بانک اطلاعاتی در این زمینه تشکیل و نیازهای استان در زمینه وقف احصا شده است.

انتهای پیام 18/313

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha