پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رضوانی نسب

مدیر کل امور طلاب حوزه گفت: برخی وقف‌ها موجب شده‌اند که بسیاری از سنت‌ها زنده نگه داشته شوند که نشان می‌دهد جایگاه وقف آن قدر مهم است که هر چقدر به آن بپردازیم و تشویق کنیم باز جای کار دارد.

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که در قرآن و در روایات ائمه معصومین(ع) تاکید بسیاری بر وقف شده است اظهار کرد: امام علی(ع) بر سنت وقف بسیار اهتمام داشتند و در تاریخ داریم که چاه‌های بسیاری را پس از حفر وقف می‌کردند. وقف میراث ماندگاری است برای کسی که می‌خواهد یادگاری‌ای در دنیا بگذارد و ثمرات بسیاری برای فرد پس از مرگ خواهد داشت.

مسئول ستاد راهیان نور حوزه با بیان اینکه وقف به عنوان مصداقی است که می‌تواند شعائر را زنده نگه دارد گفت: برخی وقف‌ها موجب شده‌اند که بسیاری از سنت‌ها زنده نگه داشته شوند که نشان می‌دهد جایگاه وقف آن قدر مهم است که هر چقدر به آن بپردازیم و تشویق کنیم باز جای کار دارد.

وی ابراز داشت: تشویق به وقف یک امر ضروری است و روحانیون باید نه تنها در منبرها و با استفاده از تریبون‌ها این سنت را تشویق کنند، بلکه طلبه‌ها نیز باید با عمل به آن در احیای وقف نقش داشته باشند.

حجت الاسلام رضوانی نسب تصریح کرد: کسانی که دارای تألیفاتی هستند و در سال چندین کتاب تألیف می‌کنند می‌توانند با وقف یکی از این تألیفات خود گام موثری در ترویج فرهنگ وقف داشته باشند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های برخی مجموعه‌ها مانند سازمان اوقاف در احیای فرهنگ وقف می‌تواند موثر باشد گفت: در چند سال اخیر که حضور روحانیون در سازمان اوقاف بیشتر شده است و مدیریت سازمان اوقاف را بر عهده گرفته‌اند توجه به موقوفات بسیار زیاد شده است.

مسئول ستاد راهیان نور حوزه افزود: فعالیت‌های بسیار خوبی در مورد وقف صورت می‌گیرد ولی باز بسیار عقب هستیم و موقوفات بسیاری است که باید شناسایی شوند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha