جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وقف

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: در راستای تبیین وقف در جامعه همایش ویژه روحانیون شهرستان خمینی شهر با حضور 200 مبلغ برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی قربانی در گفت وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، به مناست هفته وقف، پیرامون آشنایی هرچه بیشتر مخاطبین با وضعیت موقوفات، اظهار کرد: در حال حاضر 588 موقوفه در سطح شهرستان خمینی شهر وجود دارد که 299 مورد از این موقوفات منفعتی و 289 مورد از این موقوفات نیز انتفاعی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر ابراز کرد:از ابتدای سال جاری تاکنون 15 مورد وقف جدید در این شهرستان ایجاد شده  است.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون اکثر پروژه های عمرانی در سطح امامزاده ها و بقاع متبرکه این شهرستان اجرا شده است که این پروژه ها به تجهیزات و مرمت مساجد و بقاع متبرکه شهرستان اختصاص دارد .

حجت الاسلام قربانی افزود: در راستای مباحث فرهنگی برخی از برنامه ها مانند نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی به منظور شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بصیرت عاشورایی برای اجرا در دهه اول محرم از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابلاغ شده و این برنامه ها به صورت متمرکز در سراسر کشور برگزار شده و تمام این برنامه ها در چهار امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان خمینی شهر نیز اجرا شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: برگزاری همایش ویژه روحانیون شهرستان خمینی شهر با محوریت وقف و بقاع متبرکه با حضور 200 نفر از روحانیون این شهرستان از برنامه های  فرهنگی این اداره بوده است

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha