پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 342605
۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
تهذیب کتاب راهکار

حوزه/ کتاب «213 راهکار جهت تقویت و ارتقای انگیزه طلبگی » به همت معاونت تهذیب حوزه های علمیه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب « 213 راهکار جهت تقویت و ارتقای انگیزه طلبگی » توسط مدیریت مطالعات تربیتی فرهنگی این معاونت منتشر و در اختیار طلاب و پژوهشگران قرار گرفته است.

برپایه این گزارش: ضعف انگیزه در مسیر حرکت طلبگی به خاطر فرآیند طولانی مدت بودن این امر خطیر، یکی از آسیب های احتمالی  است که این کتاب درصدد بررسی علل احتمالی و ظهور این ضعف و ارائه راهکارهای تقویت و ارتقاء آن می باشد .

در بخشی از این کتاب آمده است که« در کنار عوامل مهمی چون هوش و وراثت ،محیط و امثال آن ، به جرات می توان گفت که موثرترین عامل در موفقیت افراد ،داشتن انگیزه ای نیرومند برای سخت کوشی و پشتکار است».

این گزارش می افزاید: این کتاب در 5 محور کلی با عناوینی چون تعریف انگیزه، چرا در اینجا از انگیزه بحث می‌کنیم، عوامل و موانع انگیزشی پیش روی طلاب، راهکارهای ایجاد انگیزه و افزایش نشاط در میان طلاب، راهکارهای ایجاد انگیزه توسط طلاب، اساتید و مدیران و مسئولان مدارس تنظیم شده و در کل 213 نکته را در این زمینه به طلاب آموزش داده است.

در نتیجه گیری این کتاب تصریح شده است: «به نظر می رسد، سرمایه گذاری و تلاش مدیران و کارگزاران حوزه در اصلاح و تقویت انگیزه طلاب از امور ضروری و اقدامات بسیار مفیدی  است که آثار و برکات فراوانی را در پی دارد؛ این امر موجب افزایش نشاط علمی و معنوی روز افزون حوزه ها شده و از بروز و ظهور بسیاری از آفات و آسیب ها اخلاقی، تربیتی، تحصیلی و... در میان طلاب پیشگیری خواهد کرد.»

گفتنی است : چاپ اول این کتاب در قطع پالتویی به همت مدیریت مطالعات تربیتی فرهنگی معاونت تهذیب حوزه های علمیه تهیه و توسط سازمان چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور  در شمارگان 5000 انتشار یافته است.

قابل ذکر است: علاقه مندان به این کتاب نفیس، می توانند جهت تهیه آن به سایتwww.tahzib-howzeh.ir  و یا www.fm24.ir  مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 09190658050یا 02537841162 تماس حاصل نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha