جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نواب

حوزه/ از جمله پیشنهادات این کمیسیون می توان به ایجاد اتاق فکر جهت تعریف آسیب ها و چالش های سبک زندگی اسلامی و ارایه راهکارها اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین نواب عصر امروز در مراسم در مراسم اختتامیه نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در تشریح فعالیت های کمیسیون نقش و جایگاه روحانیت در عرصه فرهنگ اسلامی گفت: از جمله پیشنهادات این کمیسیون می توان به ایجاد اتاق فکر جهت تعریف آسیب ها و چالش های سبک زندگی اسلامی و ارایه راهکارها اشاره کرد.

وی افزود: ایجاد کارگاه های علمی ویژه مبلغین و آموزش مبلغین جهت و هدفمند کردن جلسات اولیا و مربیان و حضور مبلغان در جلسات اولیا و مربیان از دیگر پیشنهادات در این حوزه است.

دبیر کمیسیون نقش روحانیون در عرصه فرهنگ اسلامی گفت: ایجاد شبکه ارتباطی با موسسات و عرصه های تبلیغی برای رسیدن به الگوی سبک زنگی اسلامی از سوی حوزه و همچنین تبیین شاخصه های سبگ زندگی اسلامی به منظور مرز بندی و به چالش کشیدن سبک زندگی غربی از دیگر این پیشنهادات است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب خاطرنشان کرد:  الگو دهی مبلغان در زمینه سبک زندگی اسلامی، تغذیه مستمر ائمه جماعات و روحانیون سراسر کشور در این زمینه و استفاده از ظرفیت های نهادهای مرتبط با تشکیلات مردمی در زمینه آموزش مبانی سبک زندگی اسلامی از دیگر این پیشنهادات است.

مسئول دبیر خانه شورای عالی حوزه افزود: از دیگر پیشنهادات این کمیسیون می توان به تولید آثار فرهنگی و هنری، توجه ویژه به نقش خانه و خانواده و استفاده از حوزه علمیه خواهران این نقش آفرینی و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و بهره گیری از فضای مجازی در زمینه سبک زندگی اسلامی اشاره کرد.

دبیر کمیسیون نقش روحانیون در عرصه فرهنگ اسلامی گفت: اجرایی کردن مصوبه شورای عالی حوزه در خصوص فیلم هایی که افراد با لباس روحانی ایفای نقش می کنند و جلوگیری از ساخت فیلم های فاصله دار از سبک زندگی اسلامی از دیگر این پیشنهادات است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha