جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 345420
۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
1

حوزه/ استقبال گرم مردم قم از چهاردهمین سفر کاروان تدبیر و امید با جلوه ها و حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، صبح امروز شهر مقدس قم میزبان چهاردهمین سفر استانی دولت تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی بود.

گروه‌های مردمی و دفتر ستاد همراهان رئیس جمهور از روزهای گذشته، بنرها و پارچه نوشته‌هایی را با عنوان «به شهر قم خوش آمدی» در سطح شهر نصب کرده بودند.

در حالی که ساعت 30/9 صبح به عنوان وعده دیدار مردم با رئیس جمهور عنوان شده بود، مردم انقلابی قم از ساعات ابتدایی صبح با وجود سرمای هوا با حضور در خیابان های اطراف حرم و صحن امام رضا(ع)، به استقبال کاروان تدبیر و امید رفتند.

حضور گروه های کارگری، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و بانوان جلوه خاصی را به مراسم استقبال بخشیده بود.

ریاست محترم جمهور ساعت 9 و 55 دقیقه صبح با استقبال آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندارقم به شهر مقدس قم وارد شد و در اولین بخش از برنامه‌های سفر عملیات اجرایی خط آهن سریع‌السیر تهران – قم - اصفهان را به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر، صادر کرد.   

پیش از ورود رئیس جمهور به حرم مطهر، صحن امام رضا(ع) مملو از جمعیت استقبال کننده از وی بود که انتظار حضور مقام عالی اجرایی کشور را می کشیدند. بخشی از مردم با حضور در خیابان های اطراف حرم مطهر از سه راه بازار تا صحن امام رضا(ع) با شعار «دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی»، از رئیس جمهور استقبال کردند.

همچنین بخشی از استقبال کنندگان از رئیس جمهور حامل پوسترهای امام(ره)، رهبری و رئیس جمهور بود و بخش دیگری نیز پوستر «مطیع امر رهبریم» و پرچم ایران را در دست داشتند.

گرمای شوق استقبال مردم از رئیس جمهور سردی هوای زمستانی قم را به فراموشی سپرده بود.

رئیس جمهور پیش از حضور در جمع مردم قم، به زیارت مضجع شریف حرم حضرت معصومه(س) شرف یاب شد.

در حالی که مراسم استقبال عمومی از رئیس جمهور در صحن امام رضا(ع) از ساعت 9 و 55 دقیقه صبح با اجرای مداحی و تواشیح کلید خورده بود، ریاست محترم جمهوری با شعارهای «دسته گل محمدی به شهر قم خوش آمدی»، «صل علی محمد یار امام خوش آمد» «صل علی محمد یاور رهبر آمد»، در ساعت 10 و 53 دقیقه وارد جایگاه شده و به احساسات مردم شریف قم پاسخ گفت.

پس از تلاوت آیات قرآن کریم، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم ضمن عرض خیرمقدم به رئیس جمهور، اظهار داشت: قم شهر اهل‌بیت(ع) و شهر مردم ولایتمدار و با استقامت است که با اهدای 6 هزار شهید و تعداد زیادی جانباز تکلیف‌مداری خودش را نسبت به نظام و انقلاب اسلامی ادا کرده است.

استاندار قم نیز در سخنانی به احساسات مردم قم نسبت به ابراز علاقه به رئیس جمهور درود فرستاد.   

حجت الاسلام والمسلمین روحانی سخنرانی خود را با اشاره به نقش بانوان قمی در جرقه شکل‌گیری انقلاب اسلامی در سال 1342 آغاز کرد.    

رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود، خوش ترین دوران زندگی‌اش را حضور ده ساله در شهر قم عنوان کرد که مردم قم نیز با شعار «روحانی دوستت داریم» به علاقه وی به قم پاسخ دادند.

وی همچنین قم را به عنوان پشتوانه دولت دانست و گفت چشم انداز فردای نظام، کشور و ملت را در سایه اندیشه برآمده از حوزه علمیه قم می داند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در بخشی از سخنان خود گفت: به صراحت اعلام می کنم دولت به قم نیاز دارد؛ مردم قم نیز با شعارهای خود به ویژه شعار «روحانی روحانی حمایتت می‌کنیم» این سخن رئیس جمهور را تأیید کردند.

در میانه سخنان رئیس جمهور جمعیت جلوی مقابل جایگاه با شعار «توافق هسته ای حمایت حمایت» خواستار تداوم مذاکرات با کشورهای غربی شدند که حجت الاسلام والمسلمین روحانی با خنده گفت: هنوز به بحث مذاکرات نرسیده ایم.   

همچنین بخش هایی از جمعیت استقبال کننده با حمل دست نوشته هایی خواستار توجه بیشتر دولت به مسئله تورم و دقت در مذاکرات هسته ای بودند. 

وی در بخش پایانی سخنان خود بعد از تعیین راهبرد جمهوری اسلامی  در مذاکرات مبنی بر اینکه تحمیل، تحقیر و ادامه تحریم را نمی‌پذیریم، از اختصاص 379 میلیارد تومان برای اجرای ۳۰ پروژه مهم در سال ۹۴ و ۹۵ برای عمران و آبادانی قم خبر داد.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود که پیش از اذان ظهر به افق قم بود، وطن دوم خود را قم شریف عنوان کرد و گفت روحانی افتخار می کند که فرزند حوزه علمیه است.

مردم قم بار دیگر با استقبال پرشور از ریاست محترم جمهوری به سخن مقام معظم رهبری در حمایت از دولت لبیک گفتند.  

گزارش: محمدمهدی عنایت پور

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha