جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

حوزه/ دفترنمایندگی دبیرخانه گفتمان سازی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت درمرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران فعالیت خود را آغازنمود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، راه اندازی این دفتر، بنابرتأکیدات استاد علی اکبررشاد رئیس شورای مدیریت حوزه  علمیه استان تهران انجام شده و گفتمان سازی الگو با محوریت الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت را که ازمطالبات مقام معظم رهبری است، دنبال می کند.

بنابراین گزارش، این نمایندگی سعی دارد تا با همکاری و هماهنگی مرکزمدیریت حوزه علمیه استان تهران طلاب صاحب نظر و دغدغه مند دراین زمینه را شناسایی و ساماندهی نموده و آنان را با موضوعات، مباحث و اقدامات انجام شده درراستای ارائه الگو آشنا نماید.

گزارش مذکور می افزاید: برگزاری پیش نشست های سلسله وار پیرامون پیشرفت ازمنظرقرآن و حدیث درمدارس علمیه امام رضا(علیه السلام)، مجد، ایروانی، قائم و سفیران هدایت و بررسی مبانی فقه پیشرفت ازنظر استاد رشاد ازجمله برنامه های این نمایندگی درتهران بوده است.

همچنین برپایی جلسه‌های منظم و مستمردرزمینه توزیع عادلانه  ثروت ازمنظرقرآن کریم، رابطه دین و پیشرفت، پیشرفت اقتصادی از منظر قرآن وحدیث ، نسبت حوزه با الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت، کرسی های آزاد اندیشی، حلقه‌های مطالعاتی در فقه پیشرفت، علم دینی، سبک زندگی، فقه حکومتی و سایر موضوعات مختلف و مرتبط با حضوراساتید متخصص این امور را نیزمی توان ازسایر فعالیت های دفترعنوان نمود.

گفتنی است: نشریه آشنایی با الگو به همت این نمایندگی و مرکزمدیریت حوزه های تهران به منظوراطلاع رسانی جامع و آشنایی طلاب استان در سطح حوزه علمیه استان تهران توزیع می‌شود. 

لازم به ذکر است: حجت الاسلام حیدرهمتی به عنوان دبیر نمایند گی دبیرخانه گفتمان سازی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت منصوب و مشغول به فعالیت شده است.

 34/313    

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha