شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اکبر زاده هادی

حوزه/ معاون علمی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان این که الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت می‌تواند حلقه وصل حوزه و دانشگاه باشد گفت: همکاری این دو نهاد از خواسته‌های امام (ره) بود و این الگو یک بستر مناسبی است که این خواسته امام(ره) و رهبری محقق شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر هادی اکبرزاده چهارشنبه شب در نشست "نقش روحانیت در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت"  در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم با اشاره به سابقه بحث الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت اظهار کرد: مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و سه وظیفه در اساس‌نامه آن پیش‌بینی‌شده است.

وی گفت: جامعه هدف این مرکز دو بخش است که یکی جامعه علمی، شامل حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و دیگری جوانان به عنوان موتور حرکت جامعه است.

معاون علمی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به اینکه این الگو را می‌توانیم به عنوان نقشه جامع پیشرفت تلقی کنیم گفت: بررسی کارشناسی و علمی نشان می‌دهد این هدف‌گذاری قابل حصول است و وقتی به ظرفیت‌های بالقوه کشور نگاه می‌کنیم می‌بینیم که دارای ظرفیت‌های زیادی است.

وی گفت: ظرفیت‌های بالقوه کشور عبارتند از خودباوری، موقعیت جغرافیایی کشور، نیروی انسانی دانا و ماهر و زیرساخت‌های علمی که نشان می‌دهد که ظرفیت بالایی در کشور وجود دارد.

اکبرزاده گفت: وجود این امکانات به تنهایی برای پیشرفت کافی نیست و احتیاج به یک نقشه راه برای رسیدن به اهداف داریم.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک الگو گفت: یک الگو باید جامع و فراگیر، منطبق بر شرایط عینی جامعه و زمینه‌ساز سبک زندگی اسلامی ایرانی و ... باشد که متأسفانه در کشور چنین الگویی را نداریم.

معاون علمی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به روش‌شناسی برای تدوین الگو گفت: ما الگو را باید یک موجود زنده در نظر بگیریم که در حال رشد است که در این صورت پویا، دینامیک، منعطف و خود پالایشگر خواهد بود.

وی با اشاره به هدف تأسیس دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: با تأسیس دبیرخانه حوزوی درصدد هستیم که از ظرفیت عظیم علمی و معنوی حوزه‌های علمیه کشور برای نظریه‌پردازی و پاسخگویی به سؤالاتی که با آن‌ها روبه رو هستیم استفاده کنیم.

اکبرزاده با بیان اینکه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت می‌تواند حلقه وصل حوزه و دانشگاه باشد گفت: همکاری این دو نهاد از خواسته‌های امام (ره) بود و این الگو یک بستر مناسبی است که این خواسته امام(ره) و رهبری محقق شود.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha