جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: باید جهانیان بدانند که در حوزه های علمیه قم و نجف چه می گذرد و چه آثار علمی تولید و منتشر می شود؛ بنابراین لازم است آثار علمی این دو حوزه بزرگ شیعه در دنیا منتشر شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی  امروز در همایش مشترک میراث ایران و عراق که با حضور اندیشمندان و فرهیختگان کشورهای ایران، عراق، آلمان و ژاپن در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد اظهارداشت: برگزاری میراث مشترک ایران و عراق یک نقطه امیدی برای دو ملت بزرگ اسلامی ایران و عراق به شمار می رود و تردیدی نیست که مشترکات فراوانی از لحاظ دینی، تمدن، تاریخ، اعتقادات بین این کشور وجود دارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)  افزود: امروز مردم ایران و عراق باید به این میراث گذشته توجه کنند و آن را در جامعه خود مطرح نمایند در اثر مطرح کردن ای میراث؛ قطعا افق های روشن تری در روابط این دو کشور ایجاد و ترسیم خواهد شد.

وی اظهار داشت: در گذشته غفلت هایی از سوی بزرگان و مسئولین در این دو کشور به وجود آمده که موجب جدایی این دو ملت مسلمان از هم شد و آسیب های فراوانی را به همراه داشته است؛ ولی برگزاری این همایش مشترک می تواند کمک های شایانی به ارتباط فرهنگی و اعتقادی نماید.

آیت الله فاضل لنکرانی اظهار داشت: وجود مراکز علمی و همچنین ائمه معصومین علیهم السلام در عراق و ایران می تواند نقش موثری در استحکام بخشی به ارتباطات ایجاد کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطر نشان ساخت: حوزه های علمیه قم و نجف به عنوان کهنترین مراکز دینی و پژوهشی به شمار می آیند، این مراکز وظیفه مهمی در ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی دو ملت مسلمان به عهده دارند.

وی افزود: لازم است  جهانیان بدانند که در حوزه های علمیه قم و نجف چه می گذرد و چه آثار علمی تولید و منتشر می شود؛ بنابراین لازم است آثار علمی این دو حوزه بزرگ شیعه در دنیا منتشر شود. تا جهانیان و مردم جهان درک درستی از عقاید،آداب و رسوم، فرهنگ و عقاید این دو کشور شیعی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha