شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: انتظار از مسئولین آموزش و پرورش قم و خیرین این است که به صورت جدی وارد عرصه مدرسه سازی شوند تا دیگر شاهد کمبود مدرسه در قم نباشیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی امروز در مراسم کلنگ زنی مدرسه مرحومه نفیسه فاضلی که در منطقه نیروگاه قم برگزارشد،  به تبیین اهمیت مدرسه سازی و نقش مهم خیرین مدرسه ساز در رفع محرومیت ها و کمبود های فضای آموزشی پرداخت.

وی با اشاره به سابقه طولانی مردم قم در امر مدرسه سازی خاطر نشان ساخت: پیشتاز مدرسه سازی در ایران قمی ها بودند و سنگ بنای مدرسه سازی از این شهر آغاز شد که عده ای خدمت  مرحوم  آیت الله العظمی  فاضل لنکرانی(ره) رسیدند و گفتند مدارسی در قم وجود دارد که با سه شیفت کار می کند و فاجعه بزرگی است؛ لذا از همان زمان زیر نظرآن مرجع تقلید مدرسه سازی آغاز شد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مدرسه سازی را ذخیره خوبی برای قیامت انسان ها و خیرین عنوان و تاکید کرد:در روایات زیادی از اهل بیت(ع) به علم ، علم آموزی و خدمت به علم تاکید فراوانی شده است و کسی که مدرسه ای می سازد از جهات مختلفی ارزش دارد.

وی افزود:کسی که سنگ بنای تعلیم و تربیت را بنا می نهد، کار او خدمت به اهل بیت(ع) و علم و علم آموزی است که در روایات زیادی به آن سفارش شده است.

آیت الله فاضل لنکرانی باقیات الصالحات بودن مدرسه سازی را از دیگر فواید و ارزش های این کار برشمرد و ابراز داشت: چنین کسی که تلاش می نماید تا مدرسه ای را بنا نهد با اینکه نیاز دیگری از نیاز های جامعه اسلامی مانند مسجد، بیمارستان و سایر حوایج مردم را برطرف نماید، روز قیامت که جز خداوند متعال پناهی برای انسان ها وجود ندارد خدای متعال او را در پناه خود نگه خواهد داشت.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با ابراز تاسف از کمبود فضای آموزشی در شهر مقدس قم تاکید کرد:انتظار ما از مسئولین آموزش و پرورش قم و خیرین م این است که به صورت جدی وارد عرصه مدرسه سازی شوند تا دیگر شاهد نقصان و کمبود مدرسه در قم نباشیم؛ چرا که شهر مقدس قم با این جایگاه والا در روایات اهل بیت(ع) شایسته هیچ گونه کمبود و نقصانی نیست.

خاطر نشان می شود در ابتدای این دیدار آقای دژاگام رئیس آموزش و پرورش قم توضیحاتی در خصوص فضاهای آموزشی قم و ضرورت تلاش برای رفع محرومیت زدایی در بحث آموزش و پرورش و مدرسه سازی، ارائه داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha