شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: عظمت حضرت زهرا(س) آن قدر بزرگ است که اگر سالها دروس خارج اجتهاد، در مورد روایات فاطمی برگزار شود بحث به انتها نخواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد جواد فاضل  شب گذشته در همایش سوگوارۀ شعر فاطمی« محبوبۀ دلها »که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: همایش شعر فاطمی، همایش با شکوه، با عظمت و نورانی است.

 وی ادامه داد: برگزاری این همایش و همچنین سرمایه های چون شما جوانان که در عرصۀ شعر فاطمی فعالیت می کنید،  افتخاری بزرگ برای شهر کریمه فاطمه معصومه(س) و مردم قم است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به شخصیت حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و اظهار داشت: عظمت حضرت زهرا(س) آن قدر بزرگ است که اگر سالها دروس خارج اجتهاد، در مورد روایات فاطمی به بحث و تبادل نظر بین صاحب نظران حوزه گذاشته شود، بحث به انتها نخواهد رسید.

آیت الله فاضل ابراز داشت: اگرچه مصائب فاطمی یک امر مهم و وظیفه است، ولی باید توجه داشت  که فاطمه شناسی و درک فضائل حضرت زهرا(س)، یک  ضرورت و وظیفۀ همگانی  برای جامعه اسلامی است.

وی افزود: باید در پاسخ کسانی که حضرت فاطمه(س) را تنها به عنوان  دختر پیامبر(ص) می دانند و فضائل او را نادیده می گیرند، گفت، آیا می توان روایاتی که از خود پیامبر درباره عظمت وجودی آن بانوی با کرامت بیان شده و درکتب عامه هم نقل شده، انکار کرد؟

بی تفاوتی به شخصیت حضرت زهرا(س) قابل جبران نیست

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطر نشان ساخت: آیا می شود دربارۀ شخصت حضرت زهرا(س) با  چنین فضائلی که قابل درک هم نیست، بی­تفاوت ماند. این بی­تفاوتی خسارت بزرگی را به دنبال خواهد داشت که قابل جبران هم نخواهد بود.

وی گفت: در عظمت این بانوی بزرگ همین اندازه بس، قبل ازاینکه خدا زمین و موجودات را خلق کند، نور زهرا (س) را خلق کرده و این حقیقتی است که خلق از درک آن عاجز است.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: فاطمه شناسی جزء سلسله علل خداشناسی است و این جزء اعتقادات مسلمانان است که تا اهل بیت(ع) شناخته نشوند، خدا را نمی توان شناخت.

 استاد حوزه علمیه قم  اظهار داشت: فاطمه شناسی مقدمه برای برای خدا شناسی است و روایات و ادعیه هم دلیل برحقانیت همین مطلب است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطر نشان ساخت:  فاطمه(س) شخصیتی است که به مقتضای خلقت نوری که خدا در وجود او دمیده همانند سایر معصومین(ع) ولایت تکوینی دارد و در روز قیامت یکی از شفاعت کننده ها است.

فاطمیه سرمایه  معنوی بزرگ است

 آیت الله فاضل افزود: عظمت حضرت فاطمه(س) بر هیچ کس پوشیده نیست و به همین دلیل مراجع و بزرگان دین تاکید فروانی بر با شکوه بزگرار شدن مجالس برای حضرت فاطمه (س)در کشور دارند و فاطمیه سرمایه  معنوی بزرگ برای کشور است.

 انتهای پیام:40 /313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha