پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شایانفر

حوزه/ مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر گفت: دسته‌بندی سخنان گهربار صدیقه طاهره(س) در جلد دوم فرهنگ‌نامه فاطمی پایان‌یافته و در چرخه فرآوری قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی حوزه‌ خواهران، احمد شایانفر افزود: ساختاربندی بخش دوم فرهنگنامه جامع فاطمی که شامل 2هزار و 800 صفحه می‌شود، پایان یافته و در چرخه آماده‌سازی قرارگرفته است.

وی عنوان‌های کلی بخش دوم این مجموعه با نام گنجینه گفتار را شامل بازخوانی، تحليل محتوا و شرحِ خطبه‌ها، دعاها، وصایا، زيارات و تعقيبات، سخنان کوتاه، نگاه دیگران، منزلت­شناسی، اشعار، مدايح و مراثی ذکر کرد و ادامه داد: سخنان حضرت فاطمه(س) برگرفته از تربیت قرآنی ایشان بود و آن حضرت اقیانوس موّاج را در کلماتی کوتاه جای دادند، بنابراین خطبه‌های آتشین ایشان بر پایه حقیقت و معارف اسلامی استوار است و کتاب‌های فراوانی باید در شرح و ثبت این مفاهیم نوشته شود.

وی افزود: در بخش دوم فرهنگنامه جامع فاطمی، ضمن بررسی محتوای متعالی خطبه‌های بلند و کوتاه و سخنان حکمت‌آموز آن حضرت، دریچه‌ای به سوی شعر و مثل‌ها و تعقیبات و زیارات حضرت گشوده  شده و آن گاه شخصیت ایشان از منظر علما و اندیشمندان اهل سنت، خواص، مستشرقین و غربیان پی گرفته شده است. سپس اشعار عربی و فارسی در مدح آن حضرت و برخی از مناقب و کرامت‌های ایشان ذکر شده است.

وی یادآور شد: بخش اول این مجموعه که حاوی سیره فاطمی است پیش از این تهیه شده بود و اکنون در حال صفحه‌بندی است.

شایانفر خاطرنشان کرد: این اثر به قلم سیدحسین اسحاقی نگارش می‌یابد و حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا ارزیابی علمی آن را بر عهد

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha