جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
باقرزاده طهورا

حوزه/ مدیر اجرایی مؤسسه طهورا گفت: کار فرهنگی فقط منبر نیست، بلکه تبلیغ چهره به چهره و نیز حضور روحانیون در میان افراد جامعه است که این موارد یکی از عوامل مؤثر برای جلوگیری از ناهنجاری ها، از جمله بدحجابی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام باقرزاده  به تبیین عوامل وجود بدحجابی در کشور پرداخت و اظهارکرد: نخستین عامل وجود بدحجابی، عدم برنامه ریزی دقیق برای موضوعاتی از قبیل عفاف و حجاب پس از انقلاب اسلامی ایران است که باعث شده در حال حاضر در این مسیر قرار بگیریم.

این کارشناس فرهنگی  ادامه داد: متولیان امرفرهنگی، ورود درستی به این موضوع نداشته‌اند و حتی در کتاب‌های درسی ما نیز مبحثی به نام عفاف و حجاب وجود ندارد.

وی کم رنگ شدن رغبت های دینی در خانواده ها را یکی دیگر از عوامل بدحجابی عنوان کرد و گفت: زیربنای شکل گیری اعتقاد هر فرد، خانواده بوده و این خانواده است که می‌تواند جامعه را شکل دهد؛ اما متأسفانه با ورود ماهواره ها به خانه، بسیاری از ناهنجاری ها شکل گرفته و جامعه‌ای با ظاهری غیرفرهنگی را مشاهده می کنیم.

مدیر اجرایی مؤسسه طهورا وجود مشکلات اخلاقی در عمق جامعه را از دیگر عوامل بدحجابی دانست و یادآور شد: امروزه زنان و مردان آلوده‌ای در جامعه در حال رفت و آمد هستند که زمینه را برای ورود دیگر افراد به حالت بی بند و باری فراهم می کنند.

این پژوهشگر عرصه حجاب و عفاف به نقش مجلس برای جلوگیری از بدحجابی اشاره کرده و خاطرنشان ساخت: متأسفانه امروز در نهادهای دولتی شاهد کارمندان بد حجابی هستیم که قانونگذاران در مجلس باید به این مسئله توجه داشته باشند.

حجت الاسلام باقرزاده  تأکید کرد: کار فرهنگی فقط منبر نیست؛ بلکه تبلیغ چهره به چهره و حضور روحانیون در میان افراد جامعه از عوامل مؤثر برای جلوگیری از ناهنجاری ها، از جمله بدحجابی در جامعه است.

*نقش رسانه در مقابله با بدحجابی

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در این مقابله، تصریح کرد: رسانه‌ها باید در این موضوع ورود پیدا کرده و پیامهای عفاف و حجاب باید در قالب برنامه های متنوع از طریق رسانه ملی به جامعه منتقل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha