پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله محمد جواد فاضل

از اول انقلاب تا اکنون ، نظام شرایط خاصی را دنبال نموده و هرچه می‌گذرد، بر اقتدار نظام ما افزوده می شود و این مهم اهتمام و توجه روحانیت و علمای حوزه را می طلبد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج؛ آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز در مراسم جشن ولادت حضرت زهرا(س) و سالگرد ارتحال خورشید فقاهت و مرجع تشیع آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی(ره) که در محل مهدیه کرج، با حضور ائمه جمعه و جماعات استان البرز برگزارشد، با بیان اینکه  روایات فراوانی در بحث خلقت نوری ائمه معصومین(ع) و در راس آنها وجود مبارک پیامبر(ص) ، امیرالمومنین(ع) ، فاطمه زهرا(س) و حسنین(ع) به آن اشاره شده، اظهارداشت: باید اعتراف کنیم که از فهم این روایات عاجز بوده و لذا نیاز است تا نسبت به این مساله که مهم ترین حقیقت عالم است اهتمام بیشتری داشته باشیم.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: اگر انسان عمری را فکر کند و به برکت فهم این روایات دست یابد می تواند بسیاری سوالات در مساله توسل شفاعت و ولایت تکوینی را پاسخ دهد.

وی ادامه داد: روحانیت امروز نیاز به فهم بیشتر حقیقت امامت دارد، "کتاب الحجه"کافی را مورد بحث قرار دهیم ،چرا که حیف است منتسب به این انوار مقدسه باشیم و فهم حقیقت آنها را نداشته باشیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به شرایط امروز دنیای اسلام ، شیعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: از اول انقلاب تا اکنون ، نظام شرایط خاصی را دنبال نموده و هرچه می‌گذرد بر اقتدار نظام ما افزوده می شود و این مهم اهتمام و توجه روحانیت و علمای حوزه را می طلبد.

این استاد حوزه، بیان داشت: امروز نظام ما در اثر حضور جدی و عمیق مردم ریشه دار تر شده و تدبیر و مدیریت کاملا دقیق مقام معظم رهبری این نظام را در دنیا مقتدرتر نموده است .

وی افزود: در بحث توافق هسته ای، سنوات قبل در جلسات بین المللی شرط حضور ایران را به رسمیت شناختن اسرائیل  ذکر می‌کردند، اما در مذاکرات اخیر با آن همه گستردگی و ابعاد بزرگ بین الملی کلمه ای در مورد این خصوص بیان نشد لذا می بینیم، که اسرائیل چقدر از این قضیه عصبانی است و این نتیجه مهمی برای نظام است.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: در تمام تاریخ سیاسی دنیا نبوده که یک کشور مثل ایران در مقابل طرف های پر مدعا قرار گیرد و نتوانند آنچه را که می خواهند به ما تحمیل کنند.

وی افزود: امروز روحانیت باید حمایت جدی از این موضوع داشته و بحث سیاسی و باند بازی نباید مطرح باشد و در این حرکت لطف خداوند و تدبیر مقام معظم رهبری در لحظه لحظه آن وجود دارد البته  بخش اعظمی  از کار هنوز به اتمام نرسیده است.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: روحانیت امروز باید تحلیلی جامع و منصفانه در اختیار مردم بگذارد و اگر نقدی نسبت به توافق هسته ای دارد ، منصفانه در اختیار مسئولان قرار دهد.

وی در خصوص حوادث عربستان و یمن و اظهارات تفرقه انگیز امام جماعت مسجدالحرام گفت:این شخص باید منادی وحدت باشد اما امروز او حنجره اسرائیل شده، آیا تصور نمی کنیم او به خودی خود این چنین وقیحانه ایران و شیعه را مورد هجوم قرار داده ؟اینگونه امام جماعت ها ماموریت دارند در بین مسلمین اختلاف و تفرقه ایجاد کنند و از تریبون مقدس ترین مکان روی زمین ، به جای انتقاد از خون های به ناحق ریخته در سوریه، عراق و یمن بر طبل تفرقه بکوبد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یادآورشد:  امروز اسرائیل داعش را به وجود آورده، داعشی که جنایاتش از جنایات چنگیز، هیتلر، صدام و همه خون خوران دنیا هم بیشتر است .

وی گفت:اظهارات روحانی سعودی در خصوص ایران و شیعیان برای عالم اسلام تاسف بار است لذا علاوه بر اینکه روحانیت شیعه به وظیفه خود در این خصوص اقدام می‌کند؛ روحانیون اهل سنت ایران نیز باید در مقابل این روحانی نما بایستند و بیانیه دهند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان از علما و ائمه جماعات حوزه های علمیه خواست مردم را به سمت حوزه ها بیشتر گرایش داده و باعث شوند تا جوان های با استعداد از بطن مردم به حوزه های علمیه وارد شوند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha