چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نور موسوی

حوزه/ مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل موسسه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از برگزاری هشتمین مراسم سالگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی سوم فروردین سال آینده خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سیدجواد نورموسوی امروز در نشست خبری اهالی رسانه با بیان اینکه ایام فاطمیه در ایران و کشورهای دیگر به جایگاه اصلی خود نزدیک شده است، تصریح کرد: به ایام فاطمیه اول نزدیک هستیم و فضای جامعه ما رنگ و بوی فاطمی گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) کشور ما را بیمه کرد، ابراز داشت:  معارف و سیره فاطمی را همواره باید سرلوحه خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مراسم هشتمین سالگرد رحلت مرجع جهان تشیع و احیاگر فاطمیه حضرت آیت الله فاضل لنکرانی روز دوشنبه سوم فروردین سال 1394 همزمان در سراسر کشور و چند کشور خارجی برگزار می شود، بیان داشت: این مراسم با حضور مراجع عظام تقلید، اساتید، فضلا و مسئولان کشوری و استانی و امت اسلامی بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی برگزار می شود.  

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل موسسه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: برگزاری مراسم رنگ و بوی فاطمی دارد و در شب شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود چرا که ایشان ارادت خاصی به حضرت فاطمه(س) داشت تا جایی که وقتی در لندن بستری بود با آغاز ایام فاطمیه درخواست بازگشت به ایران را داشتند.  

حجت الاسلام نورموسوی با بیان اینکه درخت وجود حضرت آیت الله فاضل لنکرانی تا روز قیامت ثمر خواهد داد، گفت: آثار علمی این مرجع تقلید در جهان اسلام می درخشد و علمای اسلام، ایشان را مفاخر و عزت دین می نامند.

وی تصریح کرد: مدیر شریعت الازهر مصر می گوید آثار علمی حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در دنیای اسلام اعجاز کرده است و ما تصور می کردیم مرجعیت شیعه فقط در خانه می نشیند و با قلم فتوا می دهد در حالی که مرجعیت شیعه گنجینه علم است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم سالگرد آیت الله فاضل لنکرانی افزود: مقلدان حضرت آیت الله فاضل لنکرانی با برگزاری مراسم یادبود از مقام علمی ایشان تجلیل به عمل می آورند.

حجت الاسلام نورموسوی تصریح کرد: برگزاری مراسم معنوی ختم قرآن با مشارکت ستاد عالی مساجد کشور در سوم فروردین بعد از نماز مغرب برگزار می شود.

وی افزود: مراسم سال‌های  گذشته نشان داد مرجعیت در میان مردم محبوبیت خاصی دارد و این مقام برای مردم مقدس است.   

حجت الاسلام  نورموسوی تصریح کرد: پاسداشت مراجع تقلید می تواند انگیزه نسل جوان برای الگوبرداری شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 113 اثر از آثار ارزشمند حضرت آیت الله فاضل لنکرانی گردآوری شده است، گفت: نخستین اثر ایشان که مورد تجلیل آیت الله العظمی بروجردی قرار گرفت، کتاب سه جلدی نهایة‌التقریری به زبان عربی است.   

حجت الاسلام نورموسوی با بیان اینکه آثار حضرت آیت الله فاضل به زبان های عربی، روسی و آذری ترجمه شده است، تصریح کرد: کل آثار ایشان تحت موسوعه ای در 70 جلد چاپ شده است، اما نمی توانیم هنوز اعلام کنیم ایشان چند اثر دارد، چرا که مباحث مطرح شده از سوی این مرجع تقلید در حال جمع آوری است.

وی خاطرنشان کرد: مقلدان و ارادتمندان ایشان در کشورهای انگلیس، سوئد، هلند، آذربایجان، روسیه، پاکستان، افغانستان، بحرین، عربستان، هندوستان، اندونزی و مالزی برای برگزاری هشتمین سالگرد این مرجع تقلید اعلام آمادگی کرده اند.  

حجت الاسلام نورموسوی با اشاره به اینکه تجلیل از مقام مرجعیت، تکریم امام زمان(عج) است، اظهار داشت: اسلام مدیون مرجعیت است و اگر مرجعیت نبود از اسلام خبری نبود.

مرجعیت شیعه هیچ گاه خاموش نمی شود

وی با بیان اینکه مرجعیت شیعه هیچ گاه خاموش نمی شود، تصریح کرد: شیعه با حفظ مرجعیت پایدار می ماند و کشتی هدایت و چراغ روشن شب های تار دنیای پرابهام است. 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل موسسه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: سیاستمداران در طول تاریخ نتوانستند بین مرجعیت و مردم فاصله ایجاد کرده و مرجعیت را غیر از اسلام کنند.

حجت الاسلام نورموسوی افزود: در سال های اخیر عده ای با موقعیتی خاص با چهره به ظاهر مسلمان و آرمانی از صداقت مردم سوءاستفاده کرده و نظر مردم را به خود جلب کردند تا به جامعه القا کنند با عدم پشتیبانی از مرجعیت، اسلام هم زنده می ماند.

وی با بیان اینکه این فکر غلطی است که اسلام غیر از مرجعیت می تواند راه انبیا را بپیماید، تصریح کرد: این حرکات را جلوه گری می دانیم و باید مراقب باشیم فریب این گونه افراد را نخوریم.

مسئول ستاد برگزاری مراسم سالگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی افزود: البته این افراد، اقدامات خود را به نقطه ای رساندند که می خواستند ولایت فقیه را کم فروغ کنند تا نظرها به سمت آن ها جلب شود و با رفتار خود به جامعه القا کردند نیازی به ولی فقیه نیست و خود را نماینده امام زما(عج) معرفی کنند.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha