جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 348509
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
رضا رمضانی

حوزه/ امام جمعه هامبورگ در واکنش به جنایات سعودی ها در یمن گفت: وقیحانه است که کشوری که هنوز حکومت پادشاهی دارد با بمباران هوایی بخواهد دموکراسی و آزادی را به ملّت های دیگر هدیه بدهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رمضانی امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، در ادامه خطبه های هفته های گذشته که به سلسله مباحث حقوق بشر اختصاص دارد، ضمن ابراز نگرانی از موارد نقض حقوق بشر در یمن از وضعیت موجود در یمن و کشت و کشتار مردم مظلوم و زنان و کودکان بی گناه اظهار نگرانی کرد و گفت: در حملات هوایی چند روز گذشته به یمن در میان کشته شدگان دست کم 300 زن و 345 کودک بی گناه وجود داشته و صدها خانه و بسیاری از تأسیسات زیر بنایی و بهداشتی، مثل پل و بیمارستان و امثال آن تخریب گردیده است.

وی از سکوت رسانه ها و مدعیان حقوق بشر انتقاد کرد و اظهار داشت: کجایند کسانی که خود را پرچمدار حقوق بشر و آزادی بیان معرفی می­کردند؟ و چرا جامعه ­ی جهانی در مقابل این جنایات علیه بشریت و جرائم جنگی متعدّد که دیده بان حقوق بشر هم آن را تأیید کرده سکوت می­کند و حتی با سانسور خبری اجازه نمی دهند مردم جهان از این واقعیات تلخ با خبر شوند؟

رئیس اتحادیه اروپایی اسلامی علما و تئولوگ های شیعه در ادامه افزود:  ظلم پایدار نخواهد بود و حکومت ستم گرچه ممکن است چند صباحی با کشتار و زور اسلحه بر پا بماند، ولی بد عاقبت خواهد بود. بگذارید مردم یمن طبق اصول دموکراسی در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند. وقیحانه است که کشوری که هنوز حکومت پادشاهی دارد با بمباران هوایی بخواهد دموکراسی و آزادی را به ملّت های دیگر هدیه بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha