جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حی

حوزه/ رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه مستبدان داخلی و استکبار جهانی باعث شدند که کشورهای اسلامی همه به خارجی ها متکی شوند؛ ولی باید این خط را شکست و رهبر انقلاب نیز این مساله را بیان کرده اند؛ در این عرصه هم ملت و هم دولت باید آمادگی خود را برای رسیدن به این سطح بدست بیاورند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در گردهمایی  طلاب و فضلای بوشهری حوزه علمیه قم ، در مدرسه حضرت امام عصر(عج) بیان داشت: خوشبختانه، امروز طلاب استان بوشهر در حوزه علمیه قم می درخشند و در حیطه علمی و پژوهشی و مدیریتی جزو نخبگان حوزه علمیه قم هستند.

نماینده طلاب و فضلای استان بوشهر اظهارکرد: استان قم برخوردار نعمت طلاب بوشهری است که این ظرفیت بالا در عرصه های مختلف، آینده درخشانی را برای این استان رقم خواهد زد.

وی گفت: مسئولان ما به دنبال خدمت به مردم هستند و البته همه واقف هستیم که مشکلات بسیاری دولت ها داشته اند و باید این قضیه را درک کرد؛ ولی خوشبختانه شاهد فعالیت مناسبت این مدیران به رغم این مشکلات هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد بیان کرد: بخش عظیمی از امکانات استان در اختیار مدیران اجرایی است که باید طلاب هم ارتباطات خوبی برای طرح و برنامه ریزی برای استان داشته باشند.

وی گفت: در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت باید طلاب و این مجمع و حوزه علمیه استان تعاملات بیشتری داشته باشند و باید حرف های دو طرف زده شود تا درک بیشتری از مشکلات و خواسته ها داشته باشیم.

رئیس مجمع طلاب و فضلای  حوزه علمیه قم اظهارکرد: مردم استان بوشهر مردمی مذهبی و ولایت مدار است که نباید اجازه دهیم فضای این استان و فضای فرهنگی آن آلوده شود و به همین جهت باید مراقب باشیم که این فضا توسط دشمنان آلوده نگردد.

وی گفت: اگر بخواهیم همزبانی حقیقی بین مردم و مسئولین ایجاد شود باید این تعامل بین طلاب و مدیران با اظهار نظرها و جلسات مشترک تبادل نظر بیشتر شود.

وی افزود: امروزه در کشورهای دنیا به ویژه کشورهایی که کمتر حالت دیکتاتوری دارند مردم همدلی بیشتری با دولت دارند؛ زیرا صنایع و تولید اکثرا خصوصی است و مردم تولید می کنند و با تولیداتشان مملکت خود را خودکفا می کنند و دولت ها با مالیات ها تامین می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد خاطرنشان کرد: نباید بخش خصوص وابسته به دولت باشد؛ بلکه باید دولت روی بخش خصوصی برای تولید و در اختیار گرفتن امور تولیدی تکیه کند و با حمایت این بخش ها هم مردم پویایی خود را دارند و هم اینکه دولت از مردم خود ارتزاق خواهند کرد و به یک کشور تولید کننده مبدل می شوند.

وی گفت: متاسفانه مستبدان داخلی و استکبار جهانی باعث شدند که کشورهای اسلامی همه به خارجی ها متکی شوند؛ ولی باید این خط را شکست و رهبر انقلاب نیز این مساله را بیان کرده اند؛ در این عرصه هم ملت و هم دولت باید آمادگی خود را برای رسیدن به این سطح بدست بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد بیان کرد: امروزه بسیاری از صنایع ما وضعیت خوبی ندارند؛ زیرا هنوز دولت ما آمادگی لازم را برای جذب و حمایت از این شرکت ها را ندارد؛ این روحیه متاسفانه یک روحیه نهادینه شده در گذشته است و برای از بین بردن این روحیه که نتیجه آن رشد دلالی و قاچاق و کاهش تولید داخلی بوده است نیاز به یک عزم جدی دارد.

وی گفت: اگر به دنبال رسیدن به این نتیجه بزرگ هستیم باید اصل 44 را به خوبی اجرا کنند تا تولید و فروش نفت تنها یک درآمد جانبی باشد و تکیه ای به آن نداشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha