یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
15

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر این که جهان درگیر جنگ پنهان علمی است، گفت: باید در عرصه علم به ویژه علوم استراتژیک به خودکفایی، تولید و سپس مرجعیت برسیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، صبح امروز در دیدار مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، با بیان این که جهان در آستانه تحول عظیمی است، ابراز داشت: نظم نوین جهانی در حال شکل گیری است و اگر ما نتوانیم در این عرصه نقش اساسی خود را ایفا کنیم و بخش عظیمی از مهندسی آن را در دست بگیریم، قطعاً جهان دچار سلطه و جاهلیت مدرن دیگری خواهد شد که بسیار پیچیده تر و گسترده تر و دارای طول زمانی زیادی خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای نظم نوین جهانی، مدیریت علم و سکولار کردن آن است، افزود: علم مایه اقتدار است و هر نظامی که بخواهد در جهان اقتدار داشته باشد، باید در حوزه علم، قدرت رقابت بین المللی در شرایط کنونی و مدیریت علم در افق های فرا روز داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با بیان اینکه در طول تاریخ یکی از مستعمرات جهان استکبار، علم بوده است، تصریح کرد: جهان کنونی به دنبال اسارت علم به ویژه علوم استراتژیک است، به همین خاطر باید در عرصه علم به شدت روند رو به رشد را طی کنیم و این عقب افتادگی را جبران کنیم و علم خود را به روز و سپس به فوق روز برسانیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر با تأکید بر این که جهان درگیر جنگ پنهان علمی است، گفت: باید در عرصه علم به ویژه علوم استراتژیک به خودکفایی، تولید و سپس مرجعیت برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفايي بوشهري با بیان اینکه جهان استکبار به دنبال سکولار کردن علم است، بیان داشت: سکولاریسم نه تنها جدایی دین از سیاست است، بلکه اندیشه سکولاریسم به معنای کناره گذاری دین در تمامی امور تعیین کننده و سرنوشت ساز اجتماعی است.

نماينده ولی فقیه در استان بوشهر خاطر نشان کرد: سکولاریزه کردن علم، جامعه جهانی را به یک جامعه‌ی فشار مبتلا می‌کند به همین خاطر ما گذشته از این که باید علم را به خودکفایی، تولید و مرجعیت برسانیم، باید علم را در بستر دینی قرار دهیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر یادآور شد: علم و همه چیز ما باید در بستر دینی و عبودیت الهی قرار گیرد و آن وقت علم نیز یکی از آموزه های دین می شود و باعث شکوفایی جهانی می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در عرصه تولید منابع انسانی در آموزش و پرورش تقریباً کاری انجام نشده است، افزود: آموزش و پرورش باید متحول شود و نقش دانشگاه فرهنگیان در این زمینه مؤثر است.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان باید از حیث علم و فرهنگ دینی، آنقدر قوی باشد که واقعاً منبع تولید ستاره هایی باشد که این ستاره‌ها هم خود نورانی هستند، هم منشأ نورانیت جامعه‌ی هدف خود و هم منشأ رشد و تحول فرهنگی خانواده‌های خود می شوند.

حجت الاسلام دادگر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان نیز در این دیدار، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این دانشگاه را ارائه داد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha